۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۲۸

آیت الله حسینی بوشهری:

آینده کشور در گرو حرکت بزرگ روحانیت است

آینده کشور در گرو حرکت بزرگ روحانیت است

شیراز – خبرگزاری مهر: دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آینده کشور در گرو حرکت بزرگ روحانیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشم حسینی بوشهری ظهر پنج شنبه در ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد فارس، بوشهر و هرمزگان افزود: دغدغه جدی این است که چرا امروز با حضور روحانیت در صحنه و کار جدی مسئولین  فرقه های مختلف در کشور مشغول به کار هستند و این دغدغه جامعه مدرسین و علمای بلاد است.

دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از مهمترین فرصت ها، انقلاب اسلامی است و همانگونه که روحانیت به انقلاب خدمت کرده امروز انقلاب در معرفی روحانیت بهترین خدمت را ارایه کرد زیرا صدای رسای روحانیت به سراسر جهان رسید.

آیت الله بوشهری تصریح کرد: مردم به روحانیت اعتماد دارند، ساده زیستی، علم و تقوایی روحانیت مردم را به این سمت دعوت کرده است.

وی تاکید کرد: بنا بر این باید گفت که روحانیت از عناصر مهمی است که می تواند مولد فرهنگ باشد.

دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیت نیز وظایفی دارد تصریح کرد: اولین وظیفه روحانیت افزایش دانش خود است روحانیت و حوزه ها باید در مودب بودن، اخلاق و تهذیب نفس پیشکسوت باشند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: کلام ما راه گشا است، برنامه ریزی، کارهای پژوهشی، کارهای تحقیقاتی و این نشست ها و افزایش توان و اندیشه های می تواند عقب ماندگی را جبران کند.

وی یادآور شد: البته برای رسیدن به این مهم باید اولویت ها را مد نظر قرار داد.

دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنان جوانان جامعه را هدف قرار داده اند افزود: روحانیت باید به داد نسل جوان برسد زیرا اگر نسل جوان را مورد محبت قرار ندهیم دشمنان آنها را از ما می گیرند.

آیت الله بوشهری ادامه داد: امروز دنیای عجیبی است که مقابله جدی با دین داران را شاهد هستیم، ترویج فحشا، فساد و تهاجم فرهنگی جامعه اسلامی را نشانه گرفتند.

وی تصریح کرد: امروز از دین و دین داران چهره خشن به دنیا مخابره کرده اند اسلام شناسی و شیعه هراسی و ایران هراسی را در دستور کار قرار دادند و کار دیگر آنها بدعت هایی است که توسط افراد مدعی دین داری در جامعه انجام می دهند.

دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در این فضا باید روحانیت بیش از گذشته وارد صحنه شوند با کمک مردم مثل گذشته این دشمنی ها را خنثی کنند.

کد خبر 2245592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha