۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰:۳۷

دست‌نشان در گفتگو با مهر:

بازنده‌ها برای توجیه ناکامی، تهمت می‌زنند/ نظارت روی دوپینگ بیشتر شود

بازنده‌ها برای توجیه ناکامی، تهمت می‌زنند/ نظارت روی دوپینگ بیشتر شود

سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران معتقد است همیشه تیم‌های بالای جدول و یا تیم‌هایی که سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ می‌کنند، از سوی مسئولان تیم‌های ناکام، به خرید داور، بازیکن حریف و یا دوپینگ متهم می‌شوند. وی همچنین گفت: خودم قربانی این مشکلاتم زیرا بدون مدرک ترورم کردند و بعد گفتند مدرکی از شما نداریم و می‌توانید مربیگری کنید.

نادر دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص مسایل حاشیه‌ای که در لیگ دسته اول وجود دارد و برخی تیم‌ها متهم به کسب نتایج با اقدامات پشت پرده می‌شوند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در لیگ دسته اول چهار دسته تیم وجود دارد، تیم‌هایی که برای لیگ برتری شدن به میدان می‌روند، تیم‌هایی که در میان جدول قرار دارند و تیم‌هایی که برای فرار از سقوط می‌جنگند و تیم‌هایی که سقوط می‌کنند. در این بین تیم‌هایی که شانس صعود به لیگ برتر و بقا در لیگ دسته او را از دست داده‌اند، دیگر تیم‌های را به دوپینگ و خرید بازیکنان و یا خرید داوران متهم می‌کنند.

وی در ادامه افزود: این بحث در سال‌های گذشته مطرح شده و متاسفانه این عیب بزرگ یک مشکل فرهنگی است. همیشه تیم‌های بالای جدول و یا تیم‌هایی که سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ می‌کنند، از سوی مربیان، سرپرستان و مدیران تیم‌های ناکام به خرید داور و بازیکن حریف متهم می‌شوند. این حرف‌ها واقعاً سنگینی است و من به مسئولان تاکید می‌کنم از این اتهام‌ها در صورتیکه ثابت نشود، به آسانی نگذرند.

سرمربی تیم فوتبال نساجی ادامه داد: من همیشه می‌گویم در برخی از دیدارها داوران عملکرد ضعیفی دارند ولی هرگز به خودم این اجازه را نمی‌دهم بگویم داور را خریده‌اند. واقعاً به این سادگی نمی‌توان تهمت زد زیرا داوران مانند بازیکنان و مربیان یک روز خوب و یک روز بد دارند. اینکه در روز خوب از آنها تقدیر کنیم و در روز بد آنها را متهم به جانبداری خاص از یک تیم و یا سوت و پرچم زدن برای موفقیت تیم دیگر متهم کنیم، درست نیست.

وی در ادامه به موضوع جالب‌تری هم اشاره کرد: متاسفانه وقتی تیمی می‌بازد و یا نتیجه نمی‌گیرد مدیر یا مربی آن مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرند اما به جای اینکه بیایند بگویند ما عرضه نداشتیم، ضعیف عمل کردیم و یا اشتباهاتی داشتیم، با کثیف دانستن مسابقات در دسته اول و یا وجود زد و بند در این مسابقات، سعی می‌کند به نوعی از این انتقادات فرار کند و چهره خود را موجه نشان دهد، این یعنی ضربه زدن به فوتبال.

دست‌نشان اضافه کرد: آقایان به جای اینکه ضعف‌های خود و شکست را قبول کنند و به فکر جبران آن در آینده باشند، تیم‌های برنده را متهم می‌کنند اما نباید فراموش کنند روزی هم ممکن است دری به تخته خورده و خودشان در جمع تیم‌های موفق قرار بگیرند، آن وقت است که دیگران آنها را متهم خواهند کرد که این واقعاً زیبا نیست.

وی با تاکید دوباره بر اینکه در چنین مسابقاتی تنها دو یا سه تیم موفق می‌شوند به لیگ برتر برسند اما سایرین ناکام می‌مانند، خاطرنشان کرد: وقتی شکست خورده‌ها در چنین تورنمنتی بیشتر می‌شود، آنها سعی می‌کنند نفرات موفق را به نوعی متهم کنند. قطعا کسانی‌که به این رویه روی می‌آورند از یک سو ‌می‌خواهند ناکامی خود را توجیه کنند و از سوی دیگر به سلامت مسابقات در لیگ دسته اول ضربه بزنند.

سرمربی تیم فوتبال نساجی در مورد بحث دوپینگ بازیکنان در لیگ دسته اول خاطرنشان کرد: بنده در این خصوص با دکتر هاشمیان صحبت کردم و گفتم شما عملکرد خوبی داشته باشید ولی باید نظارات خود را بیشتر کنید. البته اینکه بخواهیم مربیان و مسئولان تیم را متهم اصلی بدانیم درست نیست زیرا باور کنید امروزه آنقدر علم در فوتبال پیشرفته شده که در برخی موارد اطلاعات بازیکنان در حد و اندازه یک دکتر داروساز است.

وی اضافه کرد: واقعاً شاید مربی خبر نداشته باشد که بازیکنش دوپینگ کرده تا بهتر بازی کند، در ترکیب اصلی قرار گیرد و پول و پاداش بیشتری نصیبش شود. بار دیگر تاکید می‌کنم اگر دوستان مطمئن هستم یک مسئول یا مربی عمدا به بازیکنانش مواد نیروزا می‌دهد، مدارک خو را به فدراسیون یا سازمان لیگ ارایه کنند تا مراجع ذیصلاح به این مسایل رسیدگی کنند، نه اینکه به تخریب و توهین علیه تیم‌های دیگر و مربیان آنها بپردازند.

دست‌نشان در پایان گفت: دوستان عزیز اگر دلیل مدرکی دارند آن را به مسئولان امر ارایه کنند. من خودم قربانی و آسیب دیده این مشکلات هستم زیرا بدون دلیل و مدرک ترورم کردند و آخرش هم گفتند: مدرکی از شما نداریم و می‌توانید مربیگری کنید؛ آنهم در حالیکه آبرویم را بردند.

 

کد خبر 2245618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha