۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷

کتاب های جنایی رولینگ راهی سینما و تلویزیون می شود 

کتاب های جنایی رولینگ راهی سینما و تلویزیون می شود 

انتشارات لیتل براون ضمن رد خبر انتشار یک مجموعه کتاب جنایی از سوی رولینگ، پذیرفت که رایزنی هایی برای فروش امتیاز این کتاب ها به شبکه های تلویزیونی و سینما انجام شده است. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک ترید، انتشارات لیتل براون که انتشار کتاب های رولینگ را برعهده دارد در برابر این شایعه که رولینگ می خواهد کتاب های جنایی اش را نیز مثل «هری پاتر» در هفت جلد منتشر کند، رد کرد.

با این حال این ناشر تایید کرد که پیشنهادهایی برای خرید امتیاز دو کتاب جنایی منتشر شده از سوی رولینگ و سومین کتاب از این مجموعه را که هنوز منتشر نشده طرح شده است.

گفته شده کارگزاران رولینگ در حال مذاکره برای ساخت یک مجموعه تلویزیونی بر اساس مجموعه کتاب هایی جنایی رولینگ  است و این رمان ها که قرار است انتشارشان با نام مستعار رابرت گالبریت ادامه پیدا کند تا کنون با چندین پیشنهاد برای ساخته شدن فیلم و سریال های تلویزیونی با اقتباس از آنها روبه رو شده اند.

گفته شده این پیشنهادها هنوز در مراحل اولیه هستند و دو طرف به توافقی در این زمینه دست نیافته اند.

رولینگ پس از اتمام مجموعه موفق و پرطرفدار «هری پاتر» که برای نوجوانان نوشته شده بود، دست به انتشار رمانی برای بزرگسالان زد که با عنوان «جای خالی ناگهانی» منتشر شد. این کتاب که ناشر آن نیز لیتل براون بود، درباره زندگی زیرپوستی یک شهر کوچک و مجموعه ای از زد و بندها و رفتارهای غیراخلاقی است که با فوت یکی از اعضای شورای شهر و خالی شدن کرسی او به وجود می آید. این کتاب هر چند از سوی برخی از منتقدان کتابی تلخ خوانده شد، اما با استقبالی که از آن صورت گرفت، توجه رسانه های تصویری را جلب کرد و امتیاز آن به شبکه بی بی سی فروخته شد تا یک مینی سریال سه قسمتی از آن ساخته شود.

اما پس از این کتاب رولینگ کتاب «نوای فاخته» را با نام مستعار رابرت گالبریت منتشر کرد که قهرمان اصلی این کتاب جنایی، کارگاهی به نام کورموران استرایک است که در پی حل ماجرای یک قتل بر می آید. پس از این که روشن شد نویسنده واقعی این کتاب رولینگ است، این کتاب نیز به سرعت پرفروش شد. با توجه به این که رولینگ دو هفته پیش اعلام کرد قسمت دوم این کتاب تابستان پیش روی با عنوان «کرم ابریشم» منتشر می شود، اکنون این شایعه مطرح شده که رولینگ قصد دارد شمار این مجموعه را به هفت کتاب برساند.

گفته می شود رولینگ اکنون در حال نوشتن قسمت سوم این مجموعه است.

 

کد خبر 2245862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha