۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

جزئیات اعطای مجوز برای نسل های جدید موبایل/ ورود اپراتورهای مجازی به بازار تلفن همراه

جزئیات اعطای مجوز برای نسل های جدید موبایل/ ورود اپراتورهای مجازی به بازار تلفن همراه

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزئیات و شرایط اعطای مجوز نسل های سوم و چهارم موبایل به اپراتورهای متقاضی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس برنامه های اعلام شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروانه جدید فعالیت در حوزه خدمات نسل سوم موبایل در شهریورماه سال 93 و پس از اتمام دوره انحصار فعالیت اپراتور سوم موبایل، براساس شاخص های ارزیابی مدنظر برای سایر اپراتورهای متقاضی صادر خواهد شد.

در همین حال محمود واعظی صدور مجوز برای ورود نسل چهارم موبایل – LTE – به ایران را از جمله برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال 93 عنوان کرده است.

در این راستا معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرایط اعظای مجوز برای فعالیت اپراتورهای متقاضی در حوزه نسل سوم و چهارم موبایل را اعلام كرد.

صادق عباسی شاهکوه يكي از شرايط واگذاري نسل‌هاي بالاتر تلفن‌همراه به اپراتورهاي موجود را عمل به تعهدات پروانه به صورت كامل عنوان کرد و گفت: تعهدات پوششي، مالي و كيفيتي از جمله تعهدات مربوط به پروانه است؛ در این راستا يكي از شرايط الزامي براي ارتقاي اپراتورها به نسل‌هاي بالاتر، اجراي رومينگ ملي است كه در حال حاضر پيش‌نويس اصلاحي آن در دستور كار كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات قرار دارد.

وي اجراي قابليت ترابردپذيري شماره‌ها (Number Portability) که امکان تعویض اپراتور بدون تغییر شماره را برای مشترکان موبایل ممکن می کند را نيز يكي ديگر از الزاماتي عنوان کرد که باعث انعطاف‌پذيري كاربران در شبكه‌هاي تلفن‌همراه خواهد بود.

معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه رگولاتوري اظهار داشت: از آنجايي كه در شرايط جديد قرار است اپراتورهاي مجازي هم در بازار تلفن‌همراه وارد شوند بنابراين اپراتورهاي موجود بايد شرايطي را براي تحقق اين هدف آماده كنند.

وي با اشاره به اينكه براي تطبيق با وضعيت جديد، شرايط استفاده از فناوري WiFi نيز مورد بازنگري قرار مي‌گيرد، گفت: با توجه به تاثيراتي كه اعطاي مجوز ارتقاي اپراتورهاي تلفن‌همراه بر ساير اپراتورهاي ارائه‌كننده سرويس خواهد داشت سعي مي‌كنيم با اصلاحاتي كه در پروانه‌ها صورت مي‌گيرد بهترين شرايط را براي فعاليت همه اپراتورها فراهم كنيم.

عباسي شاهكوه درباره ورود اپراتور جديد تلفن‌همراه به كشور عنوان كرد: در حال حاضر در قالب يك پروژه تحقيقاتي با همكاري پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، در حال مطالعه اين موضوع هستيم كه آيا براساس كشش بازار و وضعيت كشور، امكان اعطاي پروانه به اپراتور ديگري وجود دارد كه درصورت مثبت بودن نتايج آن تا پايان سال 93 به اپراتور ديگري در حوزه تلفن‌همراه پروانه اعطا مي‌شود.
 

کد خبر 2246457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha