۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۵۲

ملکی:

باند سارقان مغازه ها و منازل حاشيه شهر اراک متلاشی شد

باند سارقان مغازه ها و منازل حاشيه شهر اراک متلاشی شد

اراک - خبرگزاری مهر: باند سارقان حرفه ای مغازه ها و منازل حاشيه شهر اراک که در طول شب و زماني که خيابان‌ها خلوت و مغازه‌ها تعطيل بودند اقدام به سرقت می کردند متلاشی شد.

فرمانده انتظامي استان مركزي با بيان اين خبر به مهر گفت: اعضاي اين باند كه تماماً از يكي از استان هاي همجوار مركزي بودند، براي اجراي سرقت‌هايشان، ابتدا مغازه و منزل مورد نظر را چند روزي کنترل مي‌کردند و سپس با تهيه لوازم مخصوص براي ورود به مغازه، در طول شب به آنجا مي‌رفتند و دست به سرقت مي‌زدند.

اعضاي اين باند كه به علت اعتياد به شيشه اقدام به سرقت مي كردند

سردار عزيزاله ملكي ادامه داد: اعضاي اين باند كه به علت اعتياد به شيشه اقدام به سرقت مي كردند، بعد از شناسايي مغازه ها و منزل هايي كه از وسايل و تجهيزات ايمني لازم استفاده نكرده و در حومه شهر قرار داشت، حدود هشت ميليارد ريال از جمله طلا، لوازم خانگي، لاستيك خودرو، باطري ماشين و ... سرقت كردند.

وي عنوان كرد: در بازرسي مخفيگاه مالخران بسياري از اموال سرقت شده كشف و اعضاي باند با قرار قانوني راهي زندان شدند.

ملکی در چگونگی این سرقتها گفت: از مدتي قبل مأموران پليس آگاهي استان مركزي در جريان سرقت‌هاي سريالي از تعدادي مغازه‌ لاستيك فروشي و تعويض روغني در حاشيه شهر قرار گرفتند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد که سارقان در طول شب و زماني که خيابان‌ها خلوت و مغازه‌ها تعطيل بودند، سراغ مغازه‌هاي مورد نظرشان مي‌رفتند و با تجهيزاتي که داشتند در يا ديوار مغازه را تخريب و پس از ورود به آنجا دست به سرقت مي‌زدند.

در ادامه تحقيقات، کارآگاهان متوجه شدند که اعضاي اين باند به تعدادي منزل نيز در حاشيه شهر دستبرد زده‌اند. آن ها اين سرقت ها را نيز با همان شگرد قبلي انجام مي دادند و بعد از ورود به داخل منازلي كه ساكنان آن حضور نداشتند، اموال با ارزش را به سرقت مي بردند.

سرقت‌هاي اين باند ادامه داشت و هر روز شکايت تازه‌اي روي ميز پليس قرار مي‌گرفت و اين در حالي بود که باتوجه به دستگيري چند باند سرقت در شهر اراك بررسي‌ها نشان مي‌داد، سارقان اين سرقت ها کاملا حرفه‌اي هستند و در هيچ‌کدام از سرقت‌ها، سرنخي از خود به جاي نگذاشته‌اند.

بررسي‌هاي ادامه داشت تا اين که سرانجام سرنخ‌هايي از يکي از دزدان به‌دست آمد، مأموران متوجه شدند که يک پاي ثابت سرقت‌هاي صورت گرفته، مجرم سابقه‌داري است که پيش از اين هم از سوي پليس استان دستگير و راهي زندان شده بود. مخفيگاه اين مرد در يكي از استان هاي همجوار شناسايي و کارآگاهان با دريافت دستور قضايي به استان مورد نظر اعزام و در يک عمليات ضربتي وي را دستگير کردند.

با اعترافات اين مرد، 3 مالخر نيز دستگير شدند

متهم در جريان بازجويي‌ها خود را بي‌گناه دانست اما کشف اموال مسروقه در خانه‌اش، چاره‌اي جز اعتراف برايش باقي نگذاشت و به سرقت از 12 مغازه اعتراف و 3 خريدار اموال مسروقه را نيز در همان شهر معرفي کرد.

با اعترافات اين مرد، سه مالخر نيز دستگير شدند اما اين پايان ماجرا نبود، چرا که بررسي‌هاي پليس نشان مي‌داد که متهم سرقت‌هاي ديگري را هم مرتکب شده است. بنابراين بازجويي از وي ادامه يافت تا اين که او مدعي شد سرقت‌هايي از تعدادي منزل با همدستي يک سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار ديگر انجام مي‌داده و آن ها تا‌کنون به 32 مغازه و منزل دستبرد زده‌اند.

با اين اعترافات مخفيگاه همدست وي نيز شناسايي و او نيز در يک عمليات ضربتي به دام پليس افتاد.

کد خبر 2246563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha