۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱

مهر گزارش می دهد؛

متکدیان حرفه ای که دستشان "کج" است/ معضل گداهای وارداتی در بروجرد

متکدیان حرفه ای که دستشان "کج" است/ معضل گداهای وارداتی در بروجرد

بروجرد - خبرگزاری مهر: استمرار معضل تکدی گری در خیابانها و اماکن عمومی بروجرد که در برخی موارد دست به سرقت و کیف قاپی هم می زنند به چالشی جدی تبدیل شده که همچنان هیچ کدام از راهکارهای متولیان امر برای رفع این معضل مثمر ثمر نبوده است تا در آستانه نوروز و فصل گردشگری بروجرد نگرانیها در این زمینه بازهم اوج بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی سالهای گذشته رسانه ها و محافل خبری بروجرد بارها از اثرات سوء تکدی گری در این شهرستان سخن رانده و قلم فرسایی کرده اند که متاسفانه تا کنون در رفع معضل وجود متکدیان در بروجرد موثر واقع نشده است.

این در حالی است که روزانه شاهد امر تکدی گری توسط افراد نیازمند و غیر نیازمند در سطح شهر هستیم به طوری که روز به روز بر تعداد آنها نیز افزوده می شود.

ستاد جمع آوری متکدیان شهرستان بروجرد طی سالهای اخیر فعالیتهای زیادی برای جمع آوری این افراد در سطح شهر انجام داده ولی آن گونه که باید نتیجه مطلوبی در پی نداشته است.

این در حالیست که در آستانه تعطیلات نوروزی و با توجه به گردشگرپذیر بودن بروجرد بیم آن می رود استمرار فعالیت این متکدیان سیمای شهر بروجرد را در نگاه مسافران مخدوش کند، موضوعی که ساماندهی روند کنونی را ضروری می سازد.

منوچهر فراقی فرماندار ویژه بروجرد صبح یکشنبه در جلسه ستاد جمع آوری متکدیان در محل فرمانداری بروجرد در این رابطه گفت: در آستانه سال نو و با توجه به ورود مهمانهایی از استانهای مختلف کشور به شهرستان بروجرد لازم است که شهر از وجود متکدیان پاکسازی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بروجرد و عبور مسافران نوروزی از شهر می بایست وضعیت نامناسب متکدیان هرچه سریعتر ساماندهی شود.

فراقی با بیان اینکه ساماندهی متکدیان به عنوان رسالتی خطیر بر عهده دستگاههای مجری است افزود: رسانه ها نیز می بایست جهت توسعه و پیشبرد اهداف و برنامه های ستاد جمع آوری متکدیان گام بردارند.

فرماندار ویژه بروجرد با بیان اینکه با هماهنگی و انسجام میان دستگاههای مرتبط می توانیم در جهت رفع این معضل قدم برداریم افزود: وجود متکدیان در قسمتهای ورودی و خروجی شهر، میدان آیت اله بروجردی، پارکها و میادین و...صورت زیبایی ندارد و باید ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: در روزهای پایانی سال باید تمهیداتی اتخاذ شود تا وجود متکدیان در سطح شهر کمتر شده و نوروز خوبی را برای شهروندان و مهمانان نوروزی رقم بزنیم.

مدیر خدمات شهری شهرداری بروجرد نیز در این رابطه گفت: به رغم اهمیت جمع آوری متکدیان آن گونه که باید و شاید به دلایل مختلف به این موضوع پرداخته نشده است.

احمد عبدی زاده با بیان اینکه متاسفانه در سطح شهرستان شاهد چند گونه تکدی گری هستیم ادامه داد: برخی متکدیان در شهر شناخته شده هستند که دستگیر و به خانواده هایشان تحویل داده می شوند ولی متاسفانه پس از 24 ساعت دوباره به فعالیت تکدی گری می پردازند.

وی با بیان این مطلب افزود: با توجه به موقعیت بروجرد یکسری متکدیان وارداتی و از دیگر شهرستانها هستند که در نقاط مختلف و ورودیهای اصلی شهر مستقر می شوند.

مدیر خدمات شهری شهرداری بروجرد با بیان اینکه برخی از متکدیان از استانهای همجوار وارد می شوند اظهار داشت: این افراد توسط رانندگان بین راهی در نقاط مذکور برای تکدی گری رها می شوند.

وی افزود: همچنین برخی متکدیان هستند که به صورت حرفه ای به کیف قاپی، سرقت و... پرداخته و مشکلات متعددی ایجاد می کنند.

عبدی زاده با اشاره به ورود کولی ها در آستانه سال جدید و هجوم این افراد به محل میادین و پارکهای بزرگ شهر ادامه داد: این افراد در مسیر روستای طنجور در کنار کارخانجات در چادرهای دسته جمعی مستقر می شوند.

وی افزود: سال گذشته 10 باب چادر مربوط به این افراد را جمع آوری کرده ایم و مانع فعالیت متکدیان کولی در سطح شهر شدیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بروجرد نیز در ادامه با اشاره به مشکلات این اداره برای جمع آوری و نگهداری متکدیان، بیان داشت: برای جمع آوری متکدیان مکان و یا اعتبار خاصی در اختیار ما قرار ندارد.

پیردایه افزود: سال گذشته در همین ایام 95 متکدی در سطح شهر بروجرد جمع آوری و با توجه به اینکه در بروجرد مکانی برای نگهداری این افراد وجود ندارد، تحویل مرکز استان شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بخش جمع آوری متکدیان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد بلکه مشکل عمده نگهداری متکدیان است که برای این منظور مکان مناسبی در اختیار نداریم.

کد خبر 2247071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha