۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۰۹

مهری عنوان کرد:

لزوم اطلاع رسانی برای تغییر الگوی کشت در حاشیه دریاچه ارومیه

لزوم اطلاع رسانی برای تغییر الگوی کشت در حاشیه دریاچه ارومیه

بناب – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم اطلاع رسانی برای تغییر الگوی کشت در حاشیه دریاچه ارومیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم مهری یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی بناب گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری کامل را با مدیرانی که درخدمت کشاورزان باشند، انجام خواهد داد اما مدیرانی که نتوانند با این جریان و روند همراهی کنند، از چرخه فعالیت های این سازمان کنار گذااشته می شوند.

وی در ادامه با اشاره به توقف عملیات اجرایی شهرک دامپروری بناب بدلیل داشتن مسائل زیست محیطی خاطر نشان شد: متأسفانه این طرح به یک معضل استانی تبدیل شده اما درنظر داریم درمکان جدید این طرح تمام مسائل زیست محیطی را در نظر گرفته و سپس اقدام به راه اندازی آن کنیم.

وی ارائه طرح الگوی کشت جایگزین را از وظایف ذاتی این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به ورود دلالان به بحث پیاز پیش بینی می شود اتفاقات اوایل دهه 80 در خصوص محصول پیاز تکرار شده و با ادامه این روند شاهد رها کردن این محصول در کنار جاده ها باشیم.

مهری با بیان اینکه قیمت کود و سموم کشاورزی نسبت به قیمت محصولات کشاورزی افزایش چندانی نداشته، گفت: خرد شدن قطعات اراضی کشاورزی یکی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی است.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی درادامه سخنان خود از وجود 442 واحد نیمه فعال پرواربندی در سطح استان خبرداد و ضمن تأکید بر بالا بردن ظرفیت این واحدها، از رسانه ها خواست نسبت به بسترسازی لازم برای تغییر الگوی کشت در حاشیه دریاچه ارومیه اقدام نموده و شرایط را مهیا کنند.

کد خبر 2247304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha