۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۸:۴۱

عسگری در گفتگو با مهر:

توهین‌ ابومسلمی‌ها برنامه‌ریزی شده بود/ فیفا بیکار نیست به فیلم پیکانی‌ها توجه کند

توهین‌ ابومسلمی‌ها برنامه‌ریزی شده بود/ فیفا بیکار نیست به فیلم پیکانی‌ها توجه کند

رئیس دپارتمان داوری فوتبال ایران با اعلام اینکه توهین‌های صورت گرفته به وی و داور دیدار ابومسلم و پارسه از سوی ابومسلمی‌ها کاملا برنامه ریزی شده بود، از تمهیدات کمیته داوران برای انتخاب داورانی که دیدارهای حساس هفته های پایانی رقابت های لیگ آزادگان را سوت می زنند خبر داد.

حسین عسگری در خصوص تمهیدات کمیته داوران در چینش و تعیین داوران هفته های حساس پایانی رقابتهای لیگ برتر و آزادگان و همچنین توهین‌هایی که نسبت به وی در جریان دیدار تیم‌های فوتبال ابومسلم و پارسه صورت گرفت به خبرنگار مهر گفت: با توجه به حساسیت‌ دیدارهای پایانی رقابتهای لیگ آزادگان من به عنوان ناظر دیدار تیم‌های فوتبال ابومسلم و پارسه به مشهد رفتم. متاسفانه در مشهد توهین هایی شنیدم و الفاظ زشتی را به من و کمیته داوران نسبت دادند که البته چیز جدیدی در فوتبال ایران نیست و در خیلی از مسابقات شاهد این موضوع بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این توهین از سوی هواداران ابومسلم صورت گرفته اظهار داشت: معمولا این گونه مسائل و جوسازی هایی که در جریان یک بازی صورت می گیرد در فوتبال ایران از پیش برنامه ریزی شده است بر فرض اینکه داور اشتباه کرده باشد این موضوع چه ارتباطی به کار تشکیلاتی داوری فوتبال ایران دارد.

رئیس دپارتمان داوری فوتبال ایران خاطر نشان کرد: متاسفانه پیش از اینکه به من توهین کنند به رهبرفام داور بازی نیز توهین های بدی کردند.

عسگری در پاسخ به این پرسش که آیا این بازی اشتباه داوری تاثیرگذاری داشت خاطر نشان کرد: یک صحنه در دقیقه 34 اتفاق افتاد که ابومسلمی ها اعتقاد داشتند بر روی بازیکنشان خطای پنالتی اتفاق افتاده است. با توجه به فاصله زیادی که از جایگاه محل استقرار من با تا آن صحنه وجود داشت نمی توانم با قاطعیت اعلام نظر کنم. اما مطمئن باشید ما فیلم بازی را بازبینی خواهیم کرد و اگر ابومسلمی‌ها در این خصوص اعتراض رسمی داشته باشند به آن پاسخ خواهیم داد ضمن اینکه مگر امکان ندارد یک داور لیگ برتری نیز دچار اشتباه شود؟ چیزی که در لیگ‌های بزرگ فوتبال جهان نیز شاهد آن هستیم.

وی افزود: این کاری است که برای همه بازی هایی که پخش مستقیم دارند انجام می دهیم و اگر دیداری پخش مستقیم نداشته باشد و باشگاه معترض نیز فیلم بازی را در اختیار ما قرار دهد به آن رسیدگی کرده و به آن پاسخگو خواهیم بود.

رئیس دپارتمان داوری فوتبال ایران تاکید کرد: متاسفانه شاهدیم هرچه به پایان رقابتهای لیگ برتر و آزادگان نزدیک می شویم حساسیت‌ها بین تیم‌های پایین و بالای جدول این رقابتها بیشتر می شود که این موضوع کار ما را سخت تر می کند.

وی در خصوص تمهیداتی که کمیته داوران برای هفته های پایانی رقابتهای لیگ آزادگان در نظر گرفته خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیت رقابتهای آزادگان در هفته های پایانی مطمئن باشید در بازی‌های حساس این رقابتها ما از داورانی استفاده می کنیم که سابقه سوت زدن در لیگ برتر را داشته یا حداقل 3 یا 4 سال در رقابتهای لیگ آزادگان سوت زده باشند. بنابراین بدین صورت نیز که برای دیدارهای چنین بازهای حساسی از داورانی کم تجربه استفاده شود و یا از داورانی که حداکثر یک سال در لیگ آزادگان سوت زده باشند. ضمن اینکه از ناظران قوی داوری برای این دیدارها استفاده خواهیم کرد.

رئیس دپارتمان داوری فوتبال ایران در خصوص اظهار نظر مسئولان باشگاه پیکان مبنی بر اینکه فغانی شایستگی قضاوت در جام جهانی را نداشته و قطعا فیلم بازی پیکان و ایرانجوان بوشهر را به فیفا خواهند فرستاد گفت: مگر فیفا بیکار است که فیلم مسابقات داخلی یک کشور را که پیکانی‌ها می خواهند برایشان ارسال کنند را مورد توجه قرار داده و بر اساس آن بخواهد در مورد داور بین المللی خود که می خواهد در جام جهانی سوت بزند تصمیم گیری کند.

وی افزود: هر گونه مکاتبه یا ارتباطی در این زمینه که باشگاههای دارند نمی تواند به طور مستقیم با فیفا صورت گیرد بلکه باید از طریق فدراسیون فوتبال آن کشور انجام شود. نکته ای که مسئولان باشگاه پیکان به آن توجه ندارند. ضمن اینکه برای دیدار حساس پیکان و ایران جوان ما چه کسی را بهتر از فغانی داریم که بخواهیم برای قضاوت این دیدار بگذاریم؟ ما برای قضاوت بازی قوی ترین داور کشور را گذاشتیم.

عسگری در خاتمه خاطرنشان کرد: ممکن است هفته پایانی لیگ برتر با هفته 29 یا 30 رقابتهای لیگ آزادگان تداخل داشته باشد که باتوجه به پتانسیلی که ما در داوران خود داریم برای این موضوع نیز تمهیداتی اندیشیده ایم اما امیدوارم حساسیت بازیها در هفته پایانی رقابتهای لیگ برتر به حداقل رسیده باشد. چون این موضوع کار ما را آسانتر می کند.

کد خبر 2247677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha