۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۵۱

احمدی خواستار شد؛

طرح جامع شهری خلخال بازنگری شود

طرح جامع شهری خلخال بازنگری شود

خلخال – خبرگزاری مهر: فرماندار خلخال خواستار بازنگری و بازبینی طرح جامع شهری این شهرستان از سوی شورای شهر، شهرداری و بنیاد مسکن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی احمدی عصر دوشنبه در جلسه ستاد توانمند سازی و ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی خلخال تصریح کرد: بازنگری طرح جامع باید در راستای تسریع در توانمندسازی و ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان از اجرای این طرح بر ضرورت تشکیل ستاد توانمند سازی و ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی در خلخال تاکید کرد.

فرماندار خلخال با بیان اینکه اجرای طرح های اثر بخش در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی سطح زندگی مردم را ارتقا خواهد داد، افزود: هم اکنون کیفیت مسکن در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی به دلیل غفلت های صورت گرفته پایین است.

وی اضافه کرد: این نواحی به دلیل سرعت پیدایش و نبود نظارت دستگاه های اجرایی بدون استانداردهای قابل قبول زیستی و فاقد نظام شکل یافته به صورت کاملا خودرو و فاقد مجوز رسمی از نهادهای قانونی شهر ایجاد شده که کیفیت مناسبی ندارند.

احمدی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز علاوه بر ایجاد ناهمگونی در فضای کالبدی شهری معظلات متعددی در ابعاد مختلف اجتماعی ، اقتصادی و امنییتی در شهرها را ایجاد می کند، عنوان کرد: شرایط موجود بر این گونه مناطق در بروز ناهنجاری های اجتماعی بسیار موثر است.

به گفته وی مهاجرت، افزایش هزینه های زندگی شهری و سودجویی برخی متخلفان و فرصت طلبان از شرایط حاکم در جامعه موجب شکل گیری سکونت گاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف و محلات مختلف شهر شده است.

فرماندار خلخال متذکر شد: با برنامه ریزی دقیق باید در قالب برنامه های راهبردی کوتاه مدت و دراز مدت نسبت به ساماندهی و جلوگیری از گسترش آن اقدام کرد.

کد خبر 2248540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha