۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۵۵

حسین پور:

فرهنگ حفظ طبیعت باید تقویت شود

فرهنگ حفظ طبیعت باید تقویت شود

شیروان - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر شیروان با ابراز تاسف از بی‌توجهی برخی از افراد نسبت به حفظ مواهب طبیعی، خواستار تقویت فرهنگ حفاظت از طبیعت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل حسین‌پور صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز درختکاری از بی توجهی برخی افراد نسبت به حفظ طبیعت ابراز تأسف کرد و گفت: طبیعت هدیه بزرگ خدا به ما خاکیان است ولی برخی افراد ناآگاه با آسیب رسانی به طبیعت نسبت به این هدیه گرانبهای خداوند ناسپاسی می‌کنند.

وی با اشاره به قابلیت های بالای طبیعت خراسان شمالی که دارای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است، افزود: قطع برخی درختان، آسیب رساندن به گونه های گیاهی از طریق زیرکشت بردن بسیاری از مراتع غنی، آتش سوزی های عمدی، آلودگی آبها، شکار انواع پرندگان و جانوران، رهاسازی زباله ها در دامان طبیعت و... از مهمترین اقدامات برخی افراد برای آسیب رسانی به طبیعت محسوب می‌شوند که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

عضو شورای شهر شیروان با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ حفظ طبیعت تصریح کرد: روز درختکاری سنت نیک به یادگار مانده از نیاکان این مردم است که همواره مورد تأکید و تأیید بزرگان دین بوده است.

به گفته وی پاسداشت طبیعت وظیفه ذاتی هر انسان است که باید با فرهنگ سازی و عمق بخشی به نگاه فرزندان فردا زمینه پاسداشت طبیعت را فراهم کرد.

عضو گروه مشاورین استاندار خراسان شمالی آگاهی بخشی به جامعه برای حفظ طبیعت را یک ضرورت عنوان و اظهار کرد: باید با فرهنگ سازی بیشتر حفظ طبیعت باورمند شود و همه، طبیعت را بخشی از هستی خود تلقی کنند.

این استاد دانشگاه خراسان شمالی اضافه کرد: در این راستا رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی می‌توانند نقش آفرین باشند تا شاهد سرزندگی و نشاط بیشتر در جامعه باشیم.

حسین پور افزود: همه ما باید خود را در قبال حفظ طبیعت مسؤول بدانیم و باید بپذیریم که با روح دسته جمعی و فرهنگ سازی بیشتر می توان طبیعت را حفظ کرد چرا که واگذاری حفظ طبیعت به اداراتی مانند منابع طبیعی و محیط زیست نمی تواند به تنهایی کافی و کارگشا باشد.

کد خبر 2249085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha