۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۱۷

بختیاری تأکید کرد:

گسترش رشته های فنی و حرفه ای رمز حل مشکل اشتغال کشور است

گسترش رشته های فنی و حرفه ای رمز حل مشکل اشتغال کشور است

پیشوا - خبرگزاری مهر: رییس دانشگاه سما ورامین و پیشوا به اهمیت گسترش رشته های فنی و حرفه ای برای نسل آینده ساز کشور بعنوان کلیدی ترین رمز حل مشکل اشتغال اشاره کرد و بر هدایت تحصیلی دانش آموزان هنرستانها برای ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی به منظور تربیت تکنسین تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز علی بختیاری در نشست دوره ای مدیران فنی و حرفه ای و کاردانش شهرستان ورامین با اشاره به جایگاه سازمان فنی و حرفه ای اظهار داشت: سازمان فني و حرفه اي از جمله سازمان هاي پايه دار كشور است كه توانسته است در اذهان و افكار عمومي جايگاه واقعي خود را پيدا كند.

رییس دانشگاه سما ورامین و پیشوا افزود: آموزش در حوزه فني و حرفه اي در بالا بردن اعتماد به نفس جامعه و هويت بخشي به جوانان نقش بسزايي دارد و از طرف دیگر مراکز فني و حرفه اي بايد در جهت مهارت آموزي فارغ التحصيلان دانشگاهي برنامه ريزي کند چرا كه متاسفانه اغلب فارغ التحصيلان دانشگاهي با مهارت هاي فني و حرفه اي بيگانه هستند.

وی با اشاره به اينكه داشتن يك شغل منافاتي با مهارت آموزي ندارد نيز گفت: تمام شاغلان حتي كارمندان دولت نيز مي توانند با كسب آموزش هاي فني و حرفه اي در زمينه هاي مرتبط و مورد علاقه نسبت به ارتقاي سطح مهارت هاي خود اقدام كنند.

بختیاری به اهمیت گسترش رشته های فنی و حرفه ای برای نسل آینده ساز کشور بعنوان کلیدی ترین رمز حل مشکل اشتغال اشاره کرد و بر هدایت تحصیلی دانش اموزان هنرستان ها را برای ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی به منظور تربیت تکنسین تأکید کرد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ورامین توجه به سيستم ها و روشهاي نوين در مهارت ها را از جمله نكات مورد توجه دانست و افزود: مراكز آموزش فني و حرفه اي مي توانند ضمن تعامل با دستگاههاي اجرايي و دانشگاه ها در جهت شناسايي مشاغل مورد نياز، توسعه مهارت هاي جديد و ارتقاي سطح آموزش در جامعه حركت كنند.

بختیاری تدوین تفاهم نامه همکاری فی ما بین مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای با مدیران مرکز آموزشی و فرهنگی سما را در پیشبرد اهداف مشترک آموزش ، پژوهشی و فرهنگی مهم دانست و افزود: استفاده از قابلیت های برای کاهش هزینه ها و ارتقاء کیفیت علمی دانش آموزان و دانشجویان مهم است و تعهد دانشگاه آزاد اسلامی در حفظ حیثیت علمی دانش آموزان و دانشجویان ذاتی است.

وی تأکید کرد: در بحث آموزش و مهارت آموزي نبايد مناطق محروم و دورافتاده مورد غفلت واقع شوند لذا انتظار مي رود آموزش هاي فني و حرفه اي در اين مناطق نيز گسترش يابد.

بختیاری در بخش ديگري از سخنان خود، تربيت نيروي انساني را از كارهاي ارزشمند و فاخر دانست و گفت: افزودن به مهارت و دانش نوع انسان از اعمال خير و ارزشمندي است كه مركز آموزش هاي فني و حرفه اي در اين ميان از جايگاه والايي برخوردار است.

در ادامه این جلسه مدیران هنرستان های شهرستان ورامین به ارائه پیشنهادات و نظرات سازنده پیرامون همکاریهای مشترک پرداختند و مسئولان سما واحد ورامین – پیشوا به سوالات و ابهامات مطرح پاسخ لازم را ارائه کردند.

لازم به ذکر است حوزه معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا دارای یک هنرستان و دبیرستان فعال و دو آموزشکده فنی و حرفه ای سما در شهرستان ورامین و پاکدشت است و سطح کیـــفی این مرکز آموزشی به استناد ارزیابی های صورت گرفته مطلوب است.

کد خبر 2249305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha