۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱

بازوند مطرح کرد:

برنامه های سند آمایش لرستان روی کاغذ باقی نماند/ برنامه ریزی برای جذب "هلدینگ"ها

برنامه های سند آمایش لرستان روی کاغذ باقی نماند/ برنامه ریزی برای جذب "هلدینگ"ها

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان با بیان اینکه باید برنامه های سند آمایش استان از روی کاغذ درآمده و به مرحله اجرا برسند، گفت: این برنامه ها برای اجرا باید به طور جدی طی سال 93 در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند صبح پنج شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان با بیان اینکه اجرای 24 برنامه و دستور کار مورد اشاره در سند آمایش استان نیازمند پیگیری است، اظهار داشت: یک گروهی باید مسئول پیگیری مستمر برای اجرای این برنامه ها باشند.

وی با بیان اینکه این کمیته یا گروه باید هر ماه دو جلسه برای عملیاتی شدن این برنامه ها برگزار کنند، عنوان کرد: همچنین برنامه ریزی صورت خواهد گرفت که در هر جلسه کارگروه اشتغال نتایج فعالیت و کارهای این کمیته گزارش داده شود.

برنامه های سند آمایش لرستان نباید روی کاغذ باقی بماند

بازوند با بیان اینکه باید این برنامه ها از روی کاغذ درآمده و به مرحله اجرا برسند، عنوان کرد: این برنامه ها برای اجرا باید به طور جدی طی سال 93 در دستور کار قرار گیرد و حتی اگر از این تعداد 60 درصد هم عملیاتی شود کار موثری خواهد بود.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر در این زمینه پیگیری نشود این برنامه ها روی کاغذ خواهد ماند، یادآور شد: باید به صورت عملیاتی و ریزتر به این برنامه ها ورود پیدا کنیم تا بتوان زمینه اجرای آنها را فراهم کرد.

بازوند از مسئولان خواست مشکلات و موانع پیش روی اجرای این برنامه ها را به جلسه کارگروه اشتغال بیاورند تا برای حل آنها چاره اندیشی شود، افزود: اصل وجود این 24 برنامه در سند آمایش استان کار خوبی است ولی مشروط به اینکه این برنامه ها عملیاتی و به صورت کارشناسی اجرا شوند.

هنوز نمی دانیم زمین طرح پتروشیمی کوهدشت کجاست

وی با اشاره به برنامه های مطرح شده در سند آمایش برای ایجاد مجتمع پتروشیمی و کارخانه سیمان در کوهدشت عنوان کرد: باید همه ابعاد در این زمینه دیده شده و در مسیر عملیاتی شدن این برنامه ها حرکت کنیم.

بازوند با طرح این موضوع که هنوز ما نمی دانیم زمین طرح پتروشیمی کوهدشت کجاست، بیان داشت: جابجایی طرح پتروشیمی کوهدشت موجب اعتراض مردم برخی روستاهای این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه باید همه چالشها و موانع در جزئیات اجرای برنامه های مربوط به این پروژه ها لحاظ شود، ادامه داد: اگر هر ماه کمتر از دو جلسه برای تعیین تکلیف و اجرای این برنامه ها گرفته شود به جایی نمی رسیم.

برنامه جامع راه اندازی بارانداز کالا در لرستان تدوین شود

استاندار لرستان همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح پیشنهادی برای ایجاد بارانداز کالاهای اساسی غرب کشور در استان لرستان بیان داشت: باید برنامه جامعی برای اجرایی شدن این پروژه به ما داده شود.

بازوند با تاکید بر ضرورت معرفی متولی برای عملیاتی کردن این طرح بیان داشت: در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان باید ظرف 20 روز برنامه عملیاتی طرح بارانداز کالا در استان را ارائه کند.

وی با بیان اینکه اجرای این گونه پروژه ها به راحتی ممکن نیست و نیازمند همکاری بین بخشی است، یادآور شد: انتظار می رود در اسرع وقت جلسات مربوط به این طرح برگزار و راهکارهای لازم برای عملیاتی شدن آن ارائه شود.

سفر معاون اول رئیس جمهوری به لرستان

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود از سفر معاون اول رئیس جمهوری به لرستان خبر داد و بیان داشت: این سفر یا اواخر امسال و یا اوایل سال آینده برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در این سفر برنامه ریزی شده تا بتوانیم مصوباتی در زمینه تامین تسهیلات مورد نیاز پروژه های صنعتی نیمه تمام و حضور هلدینگ های سرمایه گذاری در استان داشته باشیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه در سال 93 بیشتر تمرکز و توان مان را برای جذب شرکتهای سرمایه گذاری و هلدینگ ها خواهیم گذاشت، بیان داشت: در این راستا حرکتهای خوبی برای جذب شرکتهای سرمایه گذاری مانند سازمان سرمایه گذاری کوثر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، شرکت سرمایه گذاری بانک سپه و ... صورت گرفته است.

بازوند عنوان کرد: اگر بتوانیم پای این هلدینگ ها را برای سرمایه گذاری در استان بازکنیم این امر می تواند به حضور پررنگ تر بخش خصوصی در لرستان کمک کند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکتهای مشاوره برای امکان سنجی اجرای پروژه های سرمایه گذاری بیان داشت: برخی از مشاورین با شرکتهای سرمایه گذاری، بانکها و هلدینگ ها نیز ارتباط دارند و می توانند برای طرح های مطالعه شده سرمایه گذار معرفی کنند.

ظرفیتهای معدنی و زمین شناسی لرستان مطالعه می شود

استاندار لرستان همچنین به برگزاری جلسه ای با رئیس و مسئولان سازمان زمین شناسی کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا مقرر شده که از سوی این سازمان کار مطالعات معادن و ظرفیتهای  معدنی استان در دستور کار قرار گیرد.

بازوند با بیان اینکه مبلغی نیز از سوی استان برای این مطالعات زمین شناسی اختصاص خواهد یافت، افزود: همچنین این سازمان قرار است لرستان را به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور معرفی کند که این موضوع تا آخر فروردین ماه در هیئت دولت پیشنهاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: کسب این عناوین برای لرستان می تواند در افزایش میل به سرمایه گذاری در این استان و معرفی قابلیتهای لرستان موثر باشد.

کد خبر 2250646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha