۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۹:۳۱

آغاز برنامه‌های نوروزی شبکه تهران با «گوشه دل تهرون»

آغاز برنامه‌های نوروزی شبکه تهران با «گوشه دل تهرون»

مدیر شبکه تهران در تشریح برنامه‌های نوروزی این شبکه از آغاز این کار نوروزی شبکه از صبح 29 اسفند با «گوشه دل تهرون» به کارگردانی رامبد جوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مقیسه با حضور در مراسم کلید خوردن سریال «جاده چالوس» که روز پنجشنه 15 اسفندماه همزمان با روز درختکاری صورت گرفت درباره این سریال گفت: تصویربرداری «جاده چالوس» تقریبا تا تیرماه ادامه خواهد داشت و داستان آن درباره خانواده ای است که اتفاقاتی همچون رسیدن یک ارثیه آنها را به جاده چالوس می کشاند.

وی با اشاره به محورهای مورد توجه این سریال ادامه داد: ترسیم شمای کلی از یک خانواده اسلام ایرانی، تاکید بر همکاری آنها، حل مشکلات به صورت جمعی، تمرکززدایی از پایتخت و ترغیب به مهاجرت به روستاهای آبا و اجدادی از اهداف دیگر این سریال است. همچنین توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی، اشاعه خرده فرهنگ های بومی و اهمیت محیط زیست در ابعاد مختلف برای اهالی مازندران و جاده چالوس و به تبع آن برای مردم تهران از دیگر مواردی است که در این سریال برجسته شده است.

مدیر شبکه تهران بیان کرد: قناعت و فرهنگ ساده زیستی و کسب روزی حلال در سلامت و امنیت روانی جامعه در این سریال دنبال می شود و ما حس تعاوت و همکاری را در بخش های مختلف این سریال می بینیم. همچنین ایجاد اشتغال و کسب و کار و بهره مندی از توانمندی های عمومی در زمینه کارآفرینی از دیگر مباحثی است که در سریال مطرح است و دیده می شود که در مجموع با تلاش و همکاری یک رستوارن متروکه به محلی آباد برای کسب و کار تبدیل می شود.

وی درباره برنامه های نوروزی شبکه تهران به خبرنگار مهر توضیح داد: شبکه تهران امسال تدارک گسترده ای برای نوروز 93 دیده است. «گوشه دل تهرون» از صبح 29 اسفند در سال 92 شروع می شود و تا ساعت 22 همان روز ادامه دارد. این برنامه به نوعی نوآوری دارد و ما در قالب سریال برنامه هایی را می بینیم که در این مجموعه نمایشی سال 92 تمام و سال 93 آغاز می شود.

مدیر شبکه تهران در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های نوروزی یادآور شد: ما همچنین مستندهای ویژه ای داریم که از ساعت 18 هر روز این مستندها آغاز می شوند. سریال «ما فرشته نیستیم» نیز به کارگردانی فلورا سام از 29 اسفند روی آنتن می‌رود. نمایش های کوتاه دو دقیقه ای هم با عنوان «تلنگر و زندگی» برای مخاطبان تدارک دیده شده است. جُنگ شاد و مفرح سال نو، سفرهای نوروزی به مناطق جنگی، مستند «شهر ورزشی» که مردم را با فضاهای شهر تهران آشنا می کند، مستندی درباره پیشکسوتان ورزشی، «ساعت 25» و برنامه «به کجا برویم» از دیگر برنامه های نوروزی این شبکه برای مخاطبان خود است.

مقیسه در پایان در پاسخ به اینکه آیا این برنامه‌ها می‌توانند مخاطبان را از ماهواره‌ها به پای تلویزیون خود بکشانند؟ پاسخ داد: هر رسانه‌ای مخاطبان خود را دارد، قطعا رسانه‌های مختلف روی هم تاثیرگذارند و کیفیت آنها بر دیگر برنامه ها تاثیر می گذارد به‌هرحال میان رسانه های مختلف نوعی میدان رقابتی برقرار است که با برتری رسانه ملی همراه خواهد بود فعلا اینگونه بوده است و امیدواریم در نوروز هم این برتری ادامه داشته باشد.

کد خبر 2250952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha