۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۰۱

نجفی نژاد:

مدیران زمینه حضور مشارکت های مردمی در منابع طبیعی را ایجاد کنند

مدیران زمینه حضور مشارکت های مردمی در منابع طبیعی را ایجاد کنند

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان گفت: مدیران ما برای ایجاد زمینه حضور بیشتر مردم و مشارکت آن ها در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست باید تلاش کنند.

علی نجفی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شعار امسال این هفته منابع طبیعی، با مردم و برای مردم است که نشان می دهد در کارها و اقدامات این حوزه موفق نخواهیم شد مگر این که با حضور مردم کاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: بحث این شعار خیلی عمیق تر از آن چیزی است که در ظاهر آن است و باید بتوانیم از این پتانسیل عظیم استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت مردم مساله ایی است که در دنیا ثابت شده که حضور مردم می تواند در انجام کارها بهتر و رفع مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست کمک بیشتری کند.

وی ادامه داد: به مناسب این هفته شنبه در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان برنامه درختکاری خواهیم داشت به طوری که در محوطه پردیس هزار اصله نهال کشت خواهد شد تا در محوطه دانشگاه فضای سبز مناسبی داشته باشیم.

نجفی نژاد گفت: در مرز دانشگاه به سمت هزار پیچ در حدود هزار اصله نهال در دو ردیف با گونه های مختلف را غرس کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: بحث منابع طبیعی بسیار کلیدی و حیاتی است و با سرنوشت و امنیت آب و غذا مردم سرو کار دارد. جنگل ها علاوه بر ویزگی های ظاهری و خصوصیات ظاهری خود کارکرد های مهم تری در اکوسیستم دارند که در حقیقت تولید آب و تنوع زیستی از جمله این کار کردها است.

رئیس دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان گفت: باید در بحث منابع طبیعی بیشتر توجه کنیم و با توجه به این که ما یک کشور خشک و نیمه خشک هستیم توسعه فضای سبز می تواند در حفاظت منابع ما و کنترل بسیاری از معضلات زیست محیطی راهگشا باشد.

وی ادامه داد: باید با فرهنگ سازی و مشارکت مردم و جلب مشارکت های مردمی در درجه اول حافظ منابع طبیعی خود باشم و بعد هم به فکر توسعه این منابع باشیم چرا که در سال های اخیر فشار به این منابع زیاد بوده است.

کد خبر 2251273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha