۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۵۳

دبیر بیستمین جشنواره مطبوعات:

امید شرکت‌کنندگان جشنواره مطبوعات به اعتدال، نیازمند پاسخی شایسته است

امید شرکت‌کنندگان جشنواره مطبوعات به اعتدال، نیازمند پاسخی شایسته است

دبیر بیستمین جشنواره سراسری مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی گفت: عدد حضور رسانه‏‌نگاران ایرانی در این جشنواره نشانگر امیدشان به اعتدال و نیازمند پاسخی شایسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره سراسری مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی پیش از ظهر امروز شنبه 17 اسفند با حضور رئیس جمهور در تالار وحدت در تهران برگزار شد.

سیدفرید قاسمی دبیر بیستمین جشنواره سراسری مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در سخنانی در این برنامه از همۀ شرکت کنندگان، اعضای شورای سیاستگذاری، دبیرخانه، داوران مقدماتی و نهایی و همۀ کار بدستان جشنوارۀ بیستم به خصوص معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد که به گفته وی اهتمام جدی به استقلال هر چه تمام‏تر داوران و کارکنان بیستمین جشن مطبوعات داشته‏ است، تقدیر کرد.

وی سپس با بیان اینکه معیار توفیق همه جشنواره‏‌ها میزان شرکت کنندگان است، گفت: در 19 دورۀ پیشین بالاترین شمار حضور 2000 تن بود اما در بیستمین جشنواره 4552 تن از 31 استان کشور آثار خود را فرستادند که سبب شگفتی همه صاحبنظران شد.

دبیر این جشنواره همچنین گفت: مشارکت همه مراکز آموزشی، دانشکده‏‌ها، دانشگاه‌‏ها و به طور کلی شاخص‏‌ترین‏‌های علم و تجربۀ حوزۀ رسانه با تمام گرایش‌‏های فکری برای داوری مقدماتی و نهایی دیگر توفیق این جشنواره قلمداد می‏‌شود که 17 زمینۀ سراسری و 13 قالب محلی و منطقه‏‌ای و 4 بخش ویژه را به دقت از نظر گذراندند و در مجموع 35 تن را شایسته تجلیل دانستند.

قاسمی افزود: جشنواره بیستم برای نخستین بار نوآوری‏‌هایی را به همراه داشت که از این میان، به سه ویژگی اشاره می‌کنم: 1. اثرفرستی و داوری الکترونیکی و حذف پست و کاغذ 2. نگارش و اجرای آیین‌‏نامه برای سلیقه‌‏زدایی و اجرای هر چه سالم‏تر شیوه‏‌های دریافت و ارزیابی آثار و 3. ایجاد گروه برای گونه‌‏هایی از آثار مطبوعاتی که پیشتر نادیده انگاشته شده بودند مانند جدول و سرگرمی و بخش‏های ویژه‌‏ای همچون شهدای مطبوعات، پیشکسوتان و پاکیزه‌‏نویسی زبان فارسی.

وی در پایان با بیان اینکه عدد حضور رسانه‏‌نگاران ایرانی در این جشنواره نشانگر امیدشان به اعتدال و نیازمند پاسخی شایسته است، تاکید کرد: امید ما آن است که این حضور فعالانه سبب رفع مشکل‏‌های جامعۀ مطبوعاتی ایران با سرانگشت تدبیر شود.

کد خبر 2251726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha