۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۰۷

بمناسبت هفته منابع طبیعی/

کاشت 6500 اصله نهال در شهرستان تنگستان آغاز شد

کاشت 6500 اصله نهال در شهرستان تنگستان آغاز شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: در آئینی با حضور مسئولان، عملیات کاشت 6500 اصله نهال در تنگستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان تنگستان ظهر شنبه در این آئین اظهار داشت: درخت کاری و توسعه فضای سبز نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت زندگی و کاهش آلودگی‌ها و آلاینده‌ها دارد و برای داشتن محیطی سالم و شاداب باید به خوبی از فضای سبز و درختان نگهداری کنیم.

غلامرضا ترک‌زاده به اشاره به وجود بیش از 200 هکتار جنگل و مراتع و بیابان در شهرستان تنگستان، افزود: 129هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهد و 14هزار هکتار جنگل‌کاری و 55 هزار هکتار بیابان در شهرستان داریم.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر لزوم توسعه فضای سبز و درخت‌کاری، بیان داشت: در احادیث و روایات بسیار زیادی نیز به اهمیت درخت‌کاری اشاره شده است که بیانگر اهمیت این موضوع است.

فرماندار شهرستان تنگستان تصریح کرد: دولت نیز برنامه‌های بسیار خوبی رای حفظ و حراست و همچنین توسعه جنگل‌ها و درختکاری و فضای سبز دارد و باید با ترویج فرهنگ درخت‌کاری در این مسیر گام برداریم.

وی با اشاره به برخی از تخریب‌های صورت گرفته در سال‌های احیر در زمینه فضای سبز کشور، ادامه داد: برخی عوامل طبیعی و برخی عوامل انسانی سبب شده است که این فضاها از بین برود که همه ما باید خود را در قبال حفاظت و حراست از محیط پیرامونی مسئول بدانیم.

گسترش فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری در تنگستان

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان نیز در این آئین با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه فضای سبزدر این شهرستان افزود: فرهنگ درخت‌کاری را باید در جامعه نهادینه کنیم و همه مردم برای حفاظت و حراست از محیط زیست تلاش کنند.

سید عبدالحمید منصوریان با اشاره به کاشت شش هزار و 500 اصله نهال در شهرستان تنگستان، خاطرنشان ساخت: بیابان‌زدایی یکی از سیاست‌های بسیار مهم برای بهبود وضعیت محیط زیست است که برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرا می شود.

وی ادامه داد: طی هفته منابع طبیعی برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان تنگستان به منظور بسط و گسترش فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری اجرا می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان تصریح کرد: اکوسیستم و تثبیت شن‌های روان یکی از مهمترین اهداف کاشت درخت در فضاهای بیابانی شهرستان تنگستان است.

وی ادامه داد: از همه توان و ظرفیت‌ها برای بهبود وضعیت فضای سبز و محیط زیست در شهرستان تنگستان استفاده می‌کنیم و در این مسیر نیازمند همکاری همه مردم شهرستان هستیم.

کد خبر 2251846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha