۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۲۹

ویژه‌برنامه‌های نوروزی شبکه آموزش

کاریکاتوریست‌ها از غرضی حلالیت می‌طلبند/ گفتگوی 14 هنرمند با کودکان

کاریکاتوریست‌ها از غرضی حلالیت می‌طلبند/ گفتگوی 14 هنرمند با کودکان

قائم مقام شبکه آموزش به گفتگوی 14 هنرمند با کودکان در «رادیو هفت» اشاره کرد و از مستندی نام برد که در آن به کاریکاتورهای کشیده شده از وزرا توجه می‌شود و در آن غرضی کاریکاتوریست چهره خود را حلال می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تشریح ویژه برنامه‌های شبکه آموزش در نوروز 93 ظهر امروز 18 اسفند با حضور محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش، اسرافیل علمداری قائم مقام شبکه آموزش، خانمحمدی مدیر روابط عمومی این شبکه و اهالی رسانه در شبکه آموزش برگزار شد.

قاسمی که در بخش پایانی نشست به جمع پیوست، علمداری را علمدار شبکه آموزش خواند و تأکید کرد فقط برای عرض ادب آمده‌ام.

وی در سخنان کوتاهی گفت: ما در یکی دو سال اخیر به سمت آموزش غیر مستقیم رفته‌ایم و تغییرات خوبی در شبکه رخ داده است. یکی از کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم جریان سازی در حوزه آموزشی است. البته تا این طرح انجام نشود نمی‌توان از آن نام برد.

تغییر اساسی متوجه برنامه‌های پرمخاطب نمی‌شود

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم در سال آینده معلمان برتر را معرفی کنیم و همچنین به مباحث مربوط به دانشجویان هم توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیر شبکه آموزش ادامه داد: همه برنامه‌های ما در سال آینده تغییر خواهند کرد. البته این تغییرات در ساختار و دکور خواهد بود و طبیعتا نمی‌توانیم برنامه‌هایی که مخاطبان خود را پیدا کرده‌اند، دچار تغییرات گسترده‌ای کنیم.همچنین به دنبال ترسیم فضای شبانگاهی هستیم ولی به طرح مشخصی نرسیده‌ایم.

قاسمی با ابراز امیدواری برای حل مشکلات مالی سازمان در سال آینده تأکید کرد: در برنامه‌های سال آینده به بحث مشاوره نیز می‌پردازیم. برنامه «رادیو هفت» نیز در سال آینده کماکان ادامه پیدا خواهد کرد.

خبری از بازیگران و ورزشکاران در برنامه سال تحویل نیست

در بخش ابتدایی نشست نیز علمداری در تشریح ویژه‌برنامه‌های نوروزی گفت: سازندگان برنامه «قند پهلو» از جمله رضا رفیع، شهرام شکیبا، ناصر فیض و امیر قمیشی در برنامه سال تحویل اجرا دارند و کل برنامه به مشاعره و معرفی فینالیست‌های «قند پهلو» می‌گذرد و خبری از بازیگران و ورزشکاران و مهمانان این چنینی در برنامه نیست.

قائم مقام شبکه آموزش یادآور شد: مشاعره طنز ما «قند پهلو» است که ساعت 21 آغاز می‌شود. برنامه زنده «رادیو هفت» نیز با نگاه ویژه روز 29 اسفند از ساعت 22 تا 1 بامداد زنده روی آنتن می‌رود. در روزهای عید هم از ساعت 23 شاهد پخش «رادیو هفت» خواهیم بود و 30، 40 خواننده برنامه‌های جدیدی ویژه نوروز ارائه می‌دهند.

گفتگوی هنرمندان با کودکان

وی درباره دیگر آیتم‌های تازه «رادیو هفت» توضیح داد: متن‌خوانی هنرمندان چهره و گفتگوی 14 هنرمند سینمایی با کودکان نیز از دیگر بخش‌های برنامه است. همچنین بخش جدیدی به «رادیو هفت» اضافه شده که در آن بین مجری و قصه‌خوان‌های سابق مسابقه‌ای برگزار می‌شود. پیش پرده خوانی استاد مرتضی احمدی نیز از دیگر آیتم‌های «رادیو هفت» است.

علمداری با اشاره به «مستند علت‌ها» ادامه داد: این مستند در 13 برنامه 30 دقیقه‌ای به محیط زیست می‌پردازد. برنامه «مشاور» به صورت زنده به مردم مشاوره مي‌دهد. پخش «فرصت برابر» نیز به صورت زنده خواهد بود. «دکتر سلام» هم به همین ترتیب پخش می‌شود.

وی تأکید کرد: برنامه‌های تأمینی ما هشت فیلم سینمایی خارجی جدید با محوریت آموزشی و هفت تله فیلم ایرانی است. اسمشان را نپرسید که خودم هم نمی‌دانم! 15 برنامه 25 دقیقه‌ای در قالب جنگ نوروزی روی آنتن می‌رود و برنامه‌ای ویژه آموزش عکاسی نیز در جدول پخش ما قرار گرفته است.

مروری بر برنامه‌های سال تحویل سال‌های گذشته سیما

قائم مقام شبکه آموزش از پخش «صبحی دیگر» ساعت 11، «گل آموز» ساعت 14:30 و «مشاعره ستاره ها» ساعت 22 خبر و ادامه داد: «یادها و خاطره‌ها» برنامه دیگری است که در آن مروری بر سال تحویل‌های گذشته تمامی شبکه‌ها خواهیم داشت،‌ از زمانی که فقط شبکه یک و دو بود تا امروز که شبکه‌های زیادی اضافه شده‌اند. «دستان» همچنان جمعه‌ها ساعت 21 روی آنتن خواهد رفت و برنامه جدید آنها در قالب پخش هفتگی آن ادامه خواهد داشت.

حلالیت طلبیدن کاریکاتوریست از غرضی!

علمداری افزود: مستندی درباره کاریکاتورهای وزرای دوره‌های پنجم و ششم و هفتم دولت داریم و با آنها درباره این آثار صحبت می‌کنیم. مثلا محمد غرضی همیشه گفته بود من کسی که کاریکاتورم را کشید حلال نمی‌کنم و در این برنامه کاریکاتوریست مربوطه از او حلالیت می‌طلبد. بزرگداشت مرحوم حبیبی کاریکاتوریست مجله گل‌آقا در قالب همین آیتم برگزار و تصاویر کشف نشده‌ای از گل آقا نیز برای اولین بار پخش می‌شود.

وی همچنین در خصوص سریالی که قرار بود این شبکه بسازد، گفت: راست و حسینی بگویم روند ساخت سریال شبکه آموزش به دلیل مشکلات مالی متوقف است و ما نمی‌خواستیم خلف وعده کنیم.

کد خبر 2252734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha