۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۲۰:۰۳

میر ابوالحسنی:

جشن گرفتن برای هر نعمتی که از جانب خداوند عنایت می شود یک نوع سپاسگذاری است

جشن گرفتن برای هر نعمتی که از جانب خداوند عنایت می شود یک نوع سپاسگذاری است

شاهرود- خبرگزاری مهر: معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود جشن تکلیف را سپاسگذاری برای قدرت یافتن بر عبادت دانست و گفت: جشن گرفتن برای هر نعمتی که از جانب خداوند به انسان عنایت می شود یک نوع سپاسگذاری محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله میر ابوالحسنی در مراسم جشن تکلیف بیش از هزار دختر دانش آموز 9 ساله شهرستان شاهرود که عصر یکشنبه در مسجد اعظم مدرسه قلعه برگزار شد با تاکید بر اینکه جشن تکلیف سپاسگذاری برای مکلف شدن به انجام تکالیف الهی است افزود: به سن تکلیف رسیدن یعنی بلوغ جسمی و فکری یافتن برای انجام واجبات و نزدیک شدن هر چه بیشتر به خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه این روز پر شکوه ترین و خاطره انگیزترین روز زندگی هر انسان مسلمانی است که آنرا به بهترین شکل جشن می گیرد خاطر نشان کرد: جشن تکلیف یعنی مکلف شرایط انجام تکلیف را پیدا کرده و باید از این لحظه به بعد طبق موازین و قوانین الهی عبادات و واجبات خود را انجام دهد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، بلوغ، عقل، قدرت و علم را از شرایط تکلیف در دین اسلام معرفی و تصریح کرد: زمانی مکلف قدرت جسمی پیدا می کند که واجبات را انجام دهد، عقلی سلیم پیدا می کند که خوب و بد را از هم باز شناسد، علم مطالعه در خصوص احکام الهی را بدست می آورد و سن او بالغ شدنش را نشان می دهد می گویند انسان مکلف شده است.

میر ابوالحسنی عنوان کرد: اسلام دینی بر گرفته از عقل و فطرت است و به همین دلیل اینچنین میان مردم در زمان های مختلف مورد توجه و پذیرش قرار می گیرد.

در ادامه این مراسم حجج الاسلام خاکساری و باقری از مشهد مقدس به اجرای برنامه و آموزش احکام وضو و نماز در قالب شعر و برنامه های شاد برای دانش آموزان پرداختند و دانش آموزان بعد از ادای دو رکعت نماز شکر و خواندن سرود همگانی از مسجد مدرسه قلعه به سمت ساعت گل با شعار حافظان حجاب، رهپویان نماز راهپیمایی کردند.

کد خبر 2252924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha