۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۱۰

صالحی مطرح کرد:

آمادگی برای صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان به استان مانگستائو قزاقستان

آمادگی برای صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان به استان مانگستائو قزاقستان

بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: ما برای مراودات اقتصادی در زمینه کشاورزی با استان مانگستائو و صادرات محصولات کشاورزی آمادگی کامل داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علینقی صالحی ظهر دوشنبه در نشست مشترک مسئولان استان های مانگستائو جمهوری قزاقستان و هرمزگان در بندرعباس با بیان اینکه کشاورزی و شیلات از جمله مشاغل دیرینه مردم هرمزگان بوده است، اظهار داشت: میزان سطح زیر کشت محصولات سبزی، صیفی در هرمزگان 160 هزار هکتار است و سالانه دو میلیون و 300 هزار تن محصولات کشاوزی در استان هرمزگان تولید می شود.

وی ادامه داد: همچنین 300 هزار تن محصولات کشاورزی در هرمزگان فرآوری می شود و عمده محصولات کشاورزی این استان شامل خرما، پیاز، بادمجان، خیار سبز، گوجه فرنگی و مرکبات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: قیمت تمام شده محصولات کشاورزی در هرمزگان بسیار کمتر از دیگر کشورهاست و این محصولات از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

صالحی خاطرنشان کرد: ما برای مراودات اقتصادی در زمینه کشاورزی با استان مانگستائو آمادگی کامل داریم و محصولات کشاورزی و سبزی صیفی بسیاری در فصول سرد سال که در دیگر نقاط یخبندان است در هرمزگان تولید می شود که امکان صادرات آنها به استان مانگستائو  می تواند فراهم شود.

کد خبر 2253732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha