۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۱۲

محبی خبر داد:

صادرات سالانه 15 هزار تن محصولات شیلاتی از هرمزگان

صادرات سالانه 15 هزار تن محصولات شیلاتی از هرمزگان

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: 108 واحد صنعتی شیلاتی در هرمزگان فعال است که سالیانه رقمی بالغ بر 15 هزار تن محصول شیلاتی را صادر می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز محبی بعد از ظهر دوشنبه در نشست مشترک مسئولان استان های مانگستائو جمهوری قزاقستان و هرمزگان با اشاره به ظرفیت های استان هرمزگان در زمینه های شیلاتی، بیان داشت: میزان صید انواع آبزیان در استان هرمزگان سالیانه بالغ بر 188 هزار تن است و هرمزگان 38 درصد صید کل کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ رتبه نخست را در کشور دارد.

وی ادامه داد: ذخایر آبزیان در استان هرمزگان نیز از تنوع بسیار خوبی برخوردار است و از جمله ویژگی های دیگر استان هرمزگان در زمینه شیلات می توان به وجود اراضی ساحلی برای ایجاد مزارع پرورش آبزیان، وجود شش سایت پرورش میگو و تولید سه هزار و 200 تن میگوی پرورشی در سال جاری و همچنین پرورش 90 هزار تن ماهی در قفس اشاره کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: 108 واحد صنعتی شیلاتی در هرمزگان فعال است که سالیانه رقمی بالغ بر 15 هزار تن محصول شیلاتی را صادر می کنند.

محبی به زمینه های همکاری مشترک با استان مانگستائو جمهوری قزاقستان در زمینه های شیلاتی اشاره کرد و اظهار داشت: تسهیل روند صادرات انوع آبزیان میان دو استان، سرمایه گذاری در زمینه های پرورش میگو و ماهی در قفس و تولید و صادرات انواع محصولات شیلاتی از جمله کنسروهای ماهی و انواع آبزیان بسته بندی شده، می تواند محور همکاری مشترک دو استان در زمینه شیلات باشد.

کد خبر 2253737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha