۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۲۷

شیرعلی زاده:

کالاهای اساسی برای ایام نوروز ذخیره‌سازی شده‌است/ توزیع 12هزار سبد کالا در قشم

کالاهای اساسی برای ایام نوروز ذخیره‌سازی شده‌است/ توزیع 12هزار سبد کالا در قشم

قشم - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از ورود ۱۵ تن مرغ منجمد و تامین کالاهای اساسی ایام نوروز در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین شیرعلی ‌زاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست  کمیسیون تنظیم بازارشهرستان قشم اظهار کرد: طبق آمارها و پیش‌بینی‌ها موجود احتمال داده می شودکه ورود گردشگران به استان هرمزگان به بیش از ۱۶ میلیون برسد که تمام دستگاه‌ها خود را برای ورود میهمانان آماده کرده‌اند.

وی افزود: با وجود دو منطقه آزاد قشم و کیش در استان هرمزگان بیشتر میزان سفرهای به شهرستان قشم اختصاص داده می‌شود و حدود ۵۰ درصداز مسافران استان هرمزگان راهی قلب گردشگری استان هرمزگان (قشم) می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود میزان ورود گردشگران به جزیره قشم افزایش یابد، گفت: با توجه به میزان افزایش مسافران در این جزیره اقلام مورد نیاز اعم از مرغ، گوشت،میوه های و موارد دیگر برای رفاه مسافران و ساکنین این جزیره تامین شده است و هیچ کمبودی در این جزیره در ایام شلوغ نوروز نخواهیم داشت.

شیرعلیزاده بیان کرد: ۱۵ هزار تن مرغ منجمد و گوشت قرمز مورد نیاز به جزیره قشم وارد شده است و همچنین سردخانه‌های این جزیره از مواد گوشتی پرشده است که این ذخایر نیاز مردم جزیره و مسافران را تامین می‌کند.

وی کنترل مشکلاتی همچون افزایش خودسرانه قیمت‌ها را از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار دانست و تاکید کرد: نظارت همگانی باید بر بازارها صورت گیرد تا مسافران با خاطره ای خوش این جزیره را ترک کنند.

وی تاکید کرد: نظارت‌ها بر فروش موادغذایی در بازارها، مهمانسراها وبوستان‌ها نیز باید مدنظر باشد تا نهایت رفاه مسافران و گردشگران رقم بخورد 380بازرس برای نظارت بر بازار پیش بینی شده است.

خلیل قاسمی معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این نشست  با اشاره به پیش بینی ورود 16 میلیون گردشگر به استان در ایام نوروز افزود: دراین مدت دوهزار تن مرغ منجمد، 600 تن گوشت قرمز، یکهزار تن سیب درختی و 600 تن پرتغال خریداری و ذخیره شد.

وی بیان داشت: مقدار کالاهای ذخیره شده بیشتر از نیاز استان است و مشکلی از نظر تامین کالاهای پر مصرف وجود ندارد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان همچنین از اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار تامین کالای روزهای عید نوروز خبر داد و گفت : این طرح با حضور 380 بازرس محسوس و نامحسوس درحال اجراست.

توزیع  بیش از ۱۲ هزار سبد کالا در قشم

همچنین علی رهبری در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان قشم اظهار کرد: عرضه سبد کالای دولت تدبیر و امید در قشم همچنان از طریق سه فروشگاه رفاه، فرهنگیان، اتکا در شهر قشم و یک فروشگاه در روستای رمکان در بخش مرکزی این جزیره ادامه دارد.

وی افزود : تاکنون بیش از ۱۲ هزارخانوار شهری و روستایی قشم سبد کالای خود را دریافت کرده اند ، که این آمار نشان می دهد که اکثریت مردم این جزیره سبد کالای خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قشم عنوان کرد:  دراین مدت بالغ  بر ۱۲هزار و ۴۵۰برنج ۱۰کیلویی برنج ،۲۴ هزارو ۹۰۰ بسته پنیر، ۱۲ هزار۴۵۰ عدد شانه تخم مرغ و ۴۹ هزار و ۸۰۰ کیلو گرم مرغ در قالب سبد کالا بین خانوارها این شهرستان توزیع شده است.

رهبری بیان کرد: برنامه‌های مهم اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قشم نظارت بر بازار و تلاش برای ثبات قیمت‌ها در ایام پر ترافیک نوروز است.

وی با اشاره به ازدحام جمعیت روستایی در شهر قشم برای دریافت سبد کالا طی هفته های نخست اجرای این طرح، افزود: انتخاب یک عاملیت توزیع سبد کالا در روستای رمکان در بخش مرکزی نقش مهمی در کاهش صفوف مردم و شلوغی فروشگاه های عرضه این طرح در شهر قشم داشت.

به گفته وی، از ابتدای توزیع سبد کالا در فروشگاه رمکان جزیره قشم، بیش از ۲۶۰۰ خانوار روستایی بدون نیاز به مراجعه به شهر قشم موفق شدند سبد اهدایی دولت یازدهم را دریافت کنند.

وی در ارتباط با ادامه این طرح و مرحله دوم اجرای آن گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت با پشت سر گذاشتن مرحله اول اجرای طرح ارائه سبد کالا به مردم قشم، درصورت تصویب مرحله دوم بطورحتم با شرایط بهتر و بدون ایجاد صفوف طولانی آماده ارائه خدمات به مردم قشم است.

حرکت جهشی افزایش قیمت درقشم کنترل می شود

سرپرست اداره کل بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از کنترل افزایش قیمت ها در شهرستان قشم خبر داد.

مرتضی صابری در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان قشم  با بیان این مطلب که افزایش قیمت ها در قشم کنترل می شود ، اظهار کرد : با وجود خلاء هایی در شهرسان قشم امکان سوء های استفاده مختلف در این جزیره زیاد شده است که با تعامل و هماهنگی دستگاه ها جلو این سوء استفاده ها گرفته می شودوی افزود : بعضی از افراد سودجو برای کسب منععت های خود به دنبال لطمه زدن به نام و آوازه جزیره قشم هستند که با مدیریت صیحیح این افراد کنترل می شوند.

سرپرست اداره کل بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به این که همه نگاه ها در راستای خدمت به مردم و مسافران نورزوی باشد ، گفت : پارکینگ شهر درگهان برای دقایقی پارک  از مردم ۳ هزار تومان هزینه دریافت می کند  که این عمل منصفانه نیست و این هزینه های دریافتی نشان از عدم نظارت بر شهر بوده است که از این به بعد شاهد این موارد نخواهیم بود

وی ادامه داد: با افرادی که هدف سرکیسه کردن مردم و هدف لطمه زدن به جزیره زیبا قشم دارند برخورد خواهد شد.

صابری با تاکید براین که افزایش قیمت دفع گردشگر را به همراه می آورد، گفت: جزیره قشم میدان مسابقه افزایش قیمت کالاه و اجناس در سالهای گذشته بوده است که این امر در نوروز ۱۳۹۳ کنترل می‌شود.

سرپرست اداره کل بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد به ماشین های میوه فروش دوره گرد در این جزیره اشاره کرد و اظهار داشت : به دلیل ازدحام جمعیت در ایام نوروز ماشین های میوه فروشان دوره گرد به بازارماهی فروشان انتقال داده می شوند.

کد خبر 2255322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha