۲۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۵۸

گزارش مهر:

برپایی نمایشگاهی برای نیازمندان اراک/توزیع سبد نوروزی نیازمندان همچنان ادامه دارد

برپایی نمایشگاهی برای نیازمندان اراک/توزیع سبد نوروزی نیازمندان  همچنان ادامه دارد

اراک – خبرگزاری مهر: برگزاری اولین نمایشگاه هفت سین ویترا و هنرهای سنتی استان مرکزی در دفتر توسعه مشارکتهای داخلی و خارجی سازمان خیریه امام علی (ع) اراک بهانه ای  برای کمک به نیازمندان شده، هزینه ای که نفع آن قرار است در روزهای پایان سال به این افراد آبرومند برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نمایشگاه که از 17 اسفند ماه پذیرای علاقمندان به سنتهای نوروزی هستند طراحی های مختلف سفره هفت سین ویترا ( طراحی بر روی شیشه) ارائه شده است، سفره های هفت سینی که با طرح و نقش بر روی شیشه و سفال ساخته شدند تا  این هنر راه را برای آن هایی که می خواهند در این روزها دستی را به مهربنی و نیکی بفشارند، هموار کند، نمایشگاه سفره های هفت سینی که به رونق سفره های نیازمندان کمک می کند.

مسئول سازمان خیریه جامع امام علی (ع) در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: سازمان خیریه جامع امام علی (ع) به مناسبت فرا رسیدن سال نو اقدام به برپایی این  نمایشگاه کرده است.

حمید مهدوی افزود: محصولات ارائه شده برای فروش شامل سفره های هفت سین متنوع ویترا، سفره های هفت سین سفالی، کیف های چرم ، تخم مرغ های تزیین شده ، شمع ،جعبه های متنوع،  انواع ترش های ملس ، ژله ، سمنو تازه و... می باشد.

وی تصریح کرد: تمامی محصولات توسط دانش آموختگان  دفتر فرهنگی برنا این سازمان خیریه تهیه  و تولید شده است و در آمد حاصل از این نمایشگاه صرف امور خیر می گردد.

توزیع سبد کالای نوروزی در میان نیازمندان

مهدوی با بیان اینکه این نمایشگاه به صورت سالانه برگزار می شود، افزود: هدف اصلی نمایشگاه انجام اقدامات تجاری و همچنین جذب کمک های مردمی به نفع نیازمندان مجموعه در راستای کیفی کردن خدمات در حال ارائه به ایشان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای سرپرستان این خانواده به انجام می رسد.

 

 

وی در ادامه از اقدامات این موسسه برای دستگیری نیازمندان در فصل بهار گفت:  کارگروه نوروز این موسسه همه ساله همچون کارگروه ها ثابت ضیافت و مهرانه، دو ماه قبل از فرارسیدن مناسبت سال نو تشکیل می شود.

مهدوی تصریح کرد: این کارگروه فعالیت خود را در زمینه شناسایی افراد واجد شرایط دریافت سبد کالای نوروزی ، نوع نیاز ایشان ، جذب خیر و جمع آوری کمک های مردمی آغاز می کند.

وی توضیح داد: هر سبد کالا ی نوروزی نسبت به سرانه هر خانواده سبد شامل کارت هدیه ، مواد غذایی، لباس، کفش و آجیل است.

توزیع سبد نوروزی از 13 اسفند آغاز و همچنان ادامه دارد

مسئول سازمان خیریه امام علی (ع) ادامه داد: ارزش ریالی این سبد برای خانواده های دو نفره 230 هزار تومان، خانواده سه نفره 285 هزار تومان ، خانواده چهار نفره  340 هزار تومان و خانواده پنج نفره  و بیشتر 400 هزار تومان است.

مهدوی گفت: توزیع سبد نوروزی از 13 اسفند آغاز و همچنان ادامه دارد و همشهریان جهت حمایت از نیازمندان می توانند با موسسه تماس بگیرند.

وی گفت: موسسه امام علی (ع) در سال 86 با همکاری تعدادی از دانشجویان و جوانان با هدف کمک به خانواده های بی سرپرست، بدپرست و خودسرپرست تشکیل شد.

خدمات موسسه به میهمانان در سه فاز

مهدوی با بیان اینکه در این موسسه از نیازمندان بعنوان میهمان نام برده می شود، اظهار کرد: خدمات موسسه به میهمانان در سه فاز پزشکی، مشاوره ای و حمایتی در حوزه های فردی و اجتماعی صورت می گیرد.

وی در خصوص خدمات پزشکی موسسه خیریه جامع امام علی (ع) گفت: ویزیت رایگان، معاینات تخصصی، جراحی، بستری، تامین دارو و وسایل توانبخشی از جمله خدمات ارائه شده به میهمانان در این بخش است.

مهدوی، برگزاری کارگاه ها و آموزش ها  در موارد خانواده، اجتماعی، حقوقی، درسی و بالینی را از فعالیت های بخش مشاوره دانست که توسط دفتر فرهنگی موسسه (برنا) انجام می شود.

تمام خدمات این موسسه به صورت  رایگان انجام می شود

مسئول موسسه خیریه جامع امام علی(ع)  با اشاره به اینکه تمام خدمات این موسسه به صورت رایگان در اختیار میهمانان قرار می گیرد، افزود: تامین جهیزیه، ودیعه مسکن، تعمیر مسکن، ارائه سبد کالای خوراکی و پوشاکی و سایر تسهیلات از خدمات بخش حمایتی موسسه است.

 

وی با اشاره به تشکیل سه کارگروه ویژه در موسسه گفت: کارگروه های ضیافت، مهرانه و نوروز، به طور ویژه برای ارائه خدمات در ایام خاص سال چون ماه رمضان، ماه مهر و سال نو تشکیل می شوند.

مهدوی گفت: این کارگروه ها دو ماه قبل از موعد مقرر فعالیت خود را آغاز می کنند و 15 روز مانده به هریک از مناسبت ها سبد اقلام مورد نیاز و خدمات فرهنگی و اجتماعی این ایام را در اختیار میهمانان قرار می دهند.

وی هدف اصلی موسسه را توانمند سازی و اشتغال زایی برای میهمانان دانست و گفت: به این منظور موسسه اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را دنبال می کند که در هر مرحله ارتقا مجموعه از شهرستان به استان و از استانی به کشوری و در بلند مدت هدف تبدیل موسسه به موسسه بین المللی جهت استفاده از پتانسیل های بین المللی را دنبال می کند.

نمایشگاه سفره هفت سین ویترا (طراحی روی شیشه) با  هنرهای سنتی تا 23 اسفند از ساعت 15 تا 20 ادامه دارد.

کد خبر 2255634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha