۱ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۲۳

پیشنهاد نوروزی کیوان ساکت

کپی‌رایت را رعایت کنیم/ مراقب امنیت جانی خود در سفرها باشید

کپی‌رایت را رعایت کنیم/ مراقب امنیت جانی خود در سفرها باشید

نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از خانواده های ایرانی خواست تا قانون کپی‌رایت را در خصوص دانلود نکردن آثار موسیقی رعایت کنند ضمن اینکه در سفرهای نوروزی مراقب امنیت جانی خود باشند.

کیوان ساکت در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک نوروز و سال نو به همه ایرانیان سراسر جهان گفت: مانند همه اهالی موسیقی که به سهم خود فعالیت کوچکی در عرصه فرهنگ و هنر این سرزمین دارند فرارسیدن بهار و ایام نوروز را به همه هموطنان خود تبریک می گویم و امیدوارم در این ایام فرخنده بتوانند ایام شادی را در کنار خانواده خود تجربه کنند.

وی ادامه داد: شاید اولین پیشنهادم به هنردوستان موسیقی ایرانی کلیشه ای باشد اما اولین موردی که حتما از آنها می خواهم سفرهای نوروزی است که اگر در این ایام سفر بین شهری دارند حتما مراقب امنیت جانی خود باشند و در انتخاب غذا نیز دقت زیادی داشته باشند چرا که هرگونه سهل انگاری در این زمینه متوجه روح و جسم آنها خواهد شد.

این نوازنده تار خاطرنشان کرد: اگر بخواهم پیرامون یک پیشنهاد فرهنگی هم به مردم عزیزمان صحبتی داشته باشم این است که از آنها بخواهم هر روز صبح که از خواب شیرین خود بیدار می شوند با استفاده از این فضای مطبوع بهاری روزی 5 دقیقه موسیقی ایرانی گوش کنند و از شنیدن آن لذت ببرند تا تاثیر این 5 دقیقه شنیدن را در طول روز احساس کنند و ببینند روح و جانشان چگونه آرام و سبک بال است.

ساکت تصریح کرد: اینکه می گویم موسیقی ایرانی به خاطر این دیدگاه است که این گونه موسیقایی آنچنان با روح و ذهن ایرانیان در آمیخته که می تواند در سخت ترین شرایط کاری و ذهنی به نجات ما بیاید و ما را از رخوت و خشم نجات دهد و این همان سحر و جادوی موسیقی ایرانی است که همواره با هنر هنرمندان والای این سرزمین کنار ما بوده و خواهد بود.

این هنرمند در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: این آرزوی هر ساله من است که سال جدید سالی باشد که مردم این سرزمین به سهم خود در رعایت قانون کپی رایت و دانلود نکردن آثار موسیقی نهایت تلاش خود را انجام دهند و با خرید آثار موسیقایی از فروشگاههای مجاز به جریان اقتصادی موسیقی ایرانی نیز کمک کنند.

وی افزود: من امیدوارم سال آینده سالی باشد که حداقل یک نفر از اعضای یک خانواده ایرانی با یک ساز ایرانی آشنا شود چرا که وقتی آوای موسیقی ایرانی در محل زندگی و کار طنین انداز باشد روح و جان آرامش پیدا می کند.

ساکت در بخش پایانی صحبتهای خود خاطرنشان کرد: نوروز را به همه هم وطنانم شاد باش می گویم و آرزومند سالی پر از شادی و خنده برای مردم فرهیخته این سرزمین هستم.

کد خبر 2256467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha