۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸

کارنگی از اصول سخنرانی اثرگذار می‌گوید


کارنگی از اصول سخنرانی اثرگذار می‌گوید

انتشارات قدیانی در تازه‌ترین اقدام خود ترجمه‌ی یکی از تألیفات مشهور دیل کارنگی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «چگونه آسان و تأثیر گذار سخنرانی کنیم؟» از دیل کارنگی که با ترجمه سید حسن حسینی منتشر شده در گروه کتاب‌های روانشناسی قرار می‌گیرد. این نخستین کتابی نیست که نشر قدیانی از این روانشناس مطرح آمریکایی، روانه بازار کتاب کرده چرا که پیش از این نیز  چهار عنوان دیگر از تألیفات او را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

زمانی که به عنوان کتاب توجه کنید؛ شاید شما هم پیش خود بگویید: « سخنرانی هم نظیر بسیاری از هنرها، مهارتی ذاتی است. مهارتی که امکان بهره‌گرفتن از آن تنها برای افرادی مهیاست که از استعداد درونی‌اش برخوردار هستند.» اما پاسخ کارنگی به افرادی همچون شما این است که یک سخنرانی اثرگذار همچون مهارتی به شمار می آید که هر فردی با هوش و استعداد متوسط  قادر به انجام آن خواهد بود. وی در این کتاب با استفاده از مثال‌هایی از افراد مشهور جهان، تکنیک‌های یک سخنرانی موفق را به شما ياد مي‌دهد.

نکته قابل توجه در ارتباط با کتاب‌های کارنگی این است که کتاب‌های او نه تنها مرجع خوبی برای دانشجویان رشته‌های روانشناسی است، بلکه برای افرادی که سررشته‌ای از این علم ندارند هم بسيار مفيد خواهد بود.

«چگونه آسان و تأثیرگذار سخنرانی کنیم؟»  از پنج بخش اصلی تشکیل شده است. شما در بخش نخست که «اصول سخنرانی تأثیرگذار» نام دارد، ياد می‌گيريد که چگونه به فراگيری مهارت‌های اولیه این اقدام بپردازید و از طرفی اعتماد به نفس بهتری هم پیدا کنید.

«متن سخنرانی، سخنران و شنوندگان»،  بخش دوم این کتاب است که در آن نکاتی همچون چگونگی جلب مشارکت شنوندگان را در سخنرانی فرا خواهید گرفت. در بخش سوم با عنوان «هدف از سخنرانی‌های آماده شده و فی البداهه» با اصول یک سخنرانی کوتاه و نحوه سخنرانی برای اطلاع رسانی آشنا می شوید. از طرفی می توانید خود را برای یک سخنرانی از پیش تعیین نشده و فی البداهه نیز آماده کنید. یکی از نکات قابل توجه در این بخش  این است که می آموزید چگونه مخاطبان خود را در جهت تحقق خواسته‌هایتان اقناع کنید.

بخش چهارم«هنر برقراری ارتباط» است. بخشی که از عنوان آن مشخص است که چه چیزی را فرا می گیريد. اما در آخرین بخش که «چالش سخنرانی تأثیر گذار» نام دارد؛ شما یاد می گیرید که چگونه یک سخنرانی بیش از حد طولانی را سر و سامان ببخشید. اگر در سخنرانی مورد نظر، اهدای جوایز و معرفی سخنران‌ها نيز برنامه ریزی شده باشد؛ بدون هیچ استرسی انجام آن را هم فرا می‌گیريد. به عبارت کلی  کارنگی در این بخش به شما کمک می کند تا از تمام آموزه‌های چهار بخش قبلی بهره گرفته و آنها را به کار ببرید.

همان‌گونه که در خبرهای قبلی هم ذکر شد، دیل کارنگی، یکی از شناخته شده‌ترین روانشناسان در سطح جهان به شمار می‌آید. پژوهشگری که کتاب‌های تألیف شده از سوی وی، تأثیر شگرفی بر آثاری که هدف آنها ارتقای روابط فردی و اجتماعی است بر جای گذاشته‌اند.

«چگونه آسان و تأثیر گذار سخنرانی کنیم؟» نوشته دیل کارنگی با ترجمه  سید حسن حسینی از سوی نشر قدیانی در 272 صفحه و با قیمت 11000 تومان  منتشر شده است.
 

کد خبر 2256654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha