۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۹:۲۵

در آستانه رفراندم در کریمه/

لاوروف : همه پرسی کریمه کاملا بر اساس منشور سازمان ملل است

لاوروف : همه پرسی کریمه کاملا بر اساس منشور سازمان ملل است

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که همه پرسی استقلال کریمه از اوکراین، کاملا بر اساس منشور سازمان ملل متحد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، در آستانه همه پرسی استقلال کریمه وزارت خارجه روسیه بیانیه ای را از جانب "سرگئی لاوروف" منتشر کرده که در آن آمده همه پرسی تعیین استقلال کریمه از اوکراین کاملا بر اساس منشور سازمان ملل است.

مردم شبه جزیره کریمه قرار است امروز یکشنبه با حضور در پای صندوقهای رای درباره سرنوشت سرزمین خود تصمیم بگیرند. این در حالی است که روسیه عصر روز گذشته قطعنامه شورای امنیت در محکومیت همه پرسی کریمه را وتو کرد.

موضوع برگزاری همه پرسی در کریمه پس از برکنار شدن "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور اوکراین، از این سمت توسط مخالفان غرب گرا، جدی شد.

کریمه شبه جزیره ای استراتژیک در دریای سیاه است که 60 سال قبل رهبر اتحاد جماهیر شوروی آن را به اوکراین هدیه داد. این منطقه اکنون به کانون تنشهای میان غرب و روسیه تبدیل شده است.

کریمه یک منطقه توریستی پرطرفدار است که ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه در آن مستقر شده و علاوه بر آن بیش از 50 درصد از جمعیت آن را روس تبارها تشکیل می دهند. تنشها در این شبه جزیره بعد از برکنار شدن "ویکتور یانوکوویچ" از ریاست جمهوری اوکراین شدت گرفت و در این میان برخی خواستار جدا شدن کریمه از این کشور شدند.

کد خبر 2257137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha