۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱

بارش برف زمستان استان مرکزی را سفید پوش کرد/ راههای ارتباطی باز است

بارش برف زمستان استان مرکزی را سفید پوش کرد/ راههای ارتباطی باز است

اراک - خبرگزاری مهر: بارش برف زمستان در یک هفته مانده به بهار شهرهای این استان را سفیدپوش کرد و هزار و 300 نفر مسافر را در برف ماندگار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش های برف و باران از روز گذشته در استان مرکزی آغاز شد و این بارشها منجر به مسدود شدن راههای ارتباطی و گرفتار شدن یک هزار و 300 مسافر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در گفتگو با مهر با بیان اینکه این مسافران در محور مواصلاتی دلیجان به اصفهان و دوراهی گلپایگان - میمه اسکان موقت شدند گفت:  برخی از مسافران اسکان شده نیز در گردنه گیان به دلیل کولاک شدید امدادرسانی شدند و مابقی نیز به صورت موردی در سایر محورهای ارتباطی خدمات رسانی شدند.

مرتضی سلیمی از توزیع 650 تخته پتو و 300 بسته غذایی برای مسافران در راه مانده  خبر داد و گفت:  20 گروه امدادرسان ثابت و سیار با بیش از یکصد نفر نیروی امداد و نجات به مسافران خدمات رسانی کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: علیرغم بارش برف از روز گذشته تما راههای ارتباطی استان مرکزی باز است و رانندگان ضمن راعایت ایمنی لازم می توانند در این مسیرها عبور کنند.

غلامرضا خرمی در گفتگو با مهر ادامه داد: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان مرکزی درباره موج مجدد بارشی از روز سه شنبه و فعال بودن نسبی سامانه کنونی در برخی از مناطق استان، مجهز بودن خودروها به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی و گرمایشی الزامی است

وی از پاکسازی معابر برون شهری استان در محورهای اراک - راهجرد، دلیجان - خمین، خمین الیگودرز، شازند و خمین - اراک خبر داد و گفت: ارتفاع برف در برخی از محورهای استان مرکزی از جمله دلیجان و شازند به 80 سانتیمتر رسیده است.

کد خبر 2257242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha