۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۹:۱۰

رقابتهای بین‌المللی تکواندو - هلند؛

مدال طلا بر گردن مردانی و حذف نصر/ حجی‌زواره به مدال نقره رسید

مدال طلا بر گردن مردانی و حذف نصر/ حجی‌زواره به مدال نقره رسید

تکواندوکاران کشورمان در رقابتهای بین المللی هلند با کسب یک مدال طلا و یک نقره دیگر به کار خود در این دوره از مسابقات پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در روز پایانی این مسابقات تیم ایران سه نماینده داشت که حاصل تلاش آنها یک طلا و یک نقره بود. در وزن 74- کیلوگرم تیم کشورمان دو نماینده داشت که علیرضا نصرآزادانی دور نخست به "جان اسپ" از نروژ باخت و حذف شد. اما مسعود حجی‌زواره با شکست رقبا راهی بازی نهایی شد.
 
این تکواندوکار کرمانشاهی دور نخست "مارکوویچ" از کرواسی را 4 بر صفر شکست داد. حجی زواره دور دوم به مصاف "استاتکوویچ" از بلاروس رفت و 9 بر یک از پیش رو برداشت. وی در ادامه با برتری مقابل "دانیل بلان" از مولداوی(10 بر صفر) ، "آلزوما" از آمریکا(5بر3) و "فررا" از پرتقال" (يک بر صفر) راهی بازی نهایی شد و در جدال برای کسب مدال طلا 4 بر 2 نتیجه را به "مورا" از برزیل واگذار کرد و به نشان نقره دست يافت. در این وزن "گورگیف" از بلاروس و "فررا" از پرتقال به نشان برنز دست يافتند.
 
نماینده سنگین وزن تیم ملی کشورمان در این دوره دست به کار بزرگی زد و با شکست همه رقبا روی سکوی قهرمانی ایستاد. مردانی دور نخست استراحت داشت، سپس "کازانتسوف" از روسیه را 5 بر 3 شکست داد. وی سپس "هنری کوکی" از انگلستان را 8 بر7 از پیش رو برداشت و در مرحله یک چهارم نهایی به دیدار "کارلو مولفتا"ی ایتالیایی رفت. مردانی این ایتالیایی را با مدالهای متعدد از جمله طلای المپیک 2012 لندن، دو نقره و یک برنز جهان، یک طلا، يک نقره و دو برنز اروپا و طلای یورنسیاد 5 بر 4 شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.
 
سنگین وزن شایسته کشورمان "فیلیکس" از برزیل را در نیمه نهایی با امتیاز طلایی شکست و به دیدار پایانی راه پیدا کرد. مردانی برای کسب مدال طلا به مصاف" آنتونی اوبامه" دارنده نشان نقره المپیک 2012 لندن و طلای 2013 جهان رفت. این دیدار در پایان راند سوم 8 بر 8 مساوی شد که نماینده کشورمان در راند طلایی با گرفتن امتیاز برنده میدان را ترک کرد و صاحب مدال طلا شد. در این وزن "ولگروویچ" از آلمان و "کرازیرو" از برزیل به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.
 
در پایان این مسابقات تیم ایران با چهار مدال به کار خود پایان داد. یک طلای سجاد مردانی، دو نقره معتمد و حجی زواره و برنز یوسف کرمی حاصل تلاش نمایندگان ایران در جام پادشاهی هلند بود. هادی مستعان از دیدار با تکواندوکار رژیم اشغالگر قدس امتناع کرد اسبقی و نصر هم از دور مسابقات کنار رفتند.
کد خبر 2257901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha