۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹

ناصر المعمار:

سوئیت های اجاره ای روستاهای گردشگری همدان ساماندهی می شوند

سوئیت های اجاره ای روستاهای گردشگری همدان ساماندهی می شوند

همدان - خبرگزاری مهر: معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: سوئیت های اجاره ای روستاهای گردشگری همدان ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رزیتا ناصر المعمار شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اجرای برنامه های نوروز 93 برنامه ریزی های مختلفی در اداره میراث استان همدان انجام شده و کمیته های مختلفی در استان مانند کمیته آمار و خدمات، کمیته امداد و نجات، کمیته اسکان و کمیته برنامه ریزی و کمیته بهداشت تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت کمیته برنامه ریزی بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان همدان است، ابراز داشت: در رابطه با برنامه های نوروزی اداره میراث فرهنگی برنامه های مختلفی را در بخش صنایع دستی و بازارچه های آن و تجهیز و آماده سازی موزه ها و تاسیسات گردشگری انجام داده است.

وی با بیان اینکه تاسیسات گردشگری به چند گروه اقامتی، پذیرایی و خدماتی تقسیم بندی می شود، ابراز داشت: واحد های موقت و دائم در استان در نظر گرفته شده که وظیفه آنها ایجاد فضای اقامتی برای مسافران نوروزی است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: واحدهای پذیرایی بین راهی نیز آماده شده و 15 مورد بازدید توسط اکیپ های اداره میراث فرهنگی از این واحد ها انجام شده و برخی نیز واحد های خدماتی دفتر خدمات گردشگری بوده که برنامه تور در این واحد ها بسته شده است.

ناصر المعمار از طرح ساماندهی منازل استیجاری خبر داد و گفت: شرکت خصوصی سفر طلای هگمتانه برای ساماندهی این منازل شروع به کار کرده و در روستای علیصدر  و شهر همدان منازلی را برای اجاره و اسکان مسافران ساماندهی کرده است.

وی در ادامه از اجرای طرح ساماندهی اماکن استیجاری در روستاهای هدف گردشگری استان همدان خبر داد و گفت: در روستا هایی مانند ورکانه، سیمین ابرو و یا ملهمدره طرحی به نام ساماندهی اماکن استیجاری اجرا می شود که بر این اساس خانواده هایی که متقاضی اجاره دادن منازل خود به مسافران هستند باید مجوز این کار را دریافت کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان ابراز داشت: در ابتدا منازل استیجاری شناسایی شده و سپس امنیت این منازل و همچنین وضعیت صاحبان منازل و بهداشت منازل مورد بررسی قرار گرفته و منازلی که مورد تایید قرار گیرد از 25 اسفند ماه امسال تا 31 شهریور ماه سال 93 مجوز دریافت می کنند.

ناصرالمعمار با بیان اینکه برای این منازل بر مبنای تجهیزات نرخ نامه صادر می شود، بیان داشت: اجرای این طرح ها و ساماندهی اماکن استیجاری در روستاها با هدف بالا بردن ظرفیت اقامتی استان همدان انجام می شود و در حال حاضر پروانه بهره برداری چن واحد صادر و نرخ نامه نیز تحویل صاحبان آن شده است.

800 هزار بروشور در ایام نوروز توزیع می شود

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: به رغم همه مشکلات کار های تبلیغاتی نوروز 93 انجام شده و تا کنون 800 هزار بروشور و کتابچه برای این ایام توزیع شده و برنامه های مختلفی مانند نوروز خوانی، سفره هفت سین و نقالی برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.

علیرضا ایزدی با اشاره به اینکه در تپه هگمتانه بازارچه های صنایع دستی بر پا می شود، افزود: برنامه های امسال با توجه به ایام فاطمیه و متناسب با این ایام اجرا می شود.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری یک حوزه کاملا تخصصی است، عنوان داشت: امسال در سه حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی به ویژه در حوزه سفال وضعیت مطلوبی وجود داشت و در ایام نوروز نیز بازارچه های صنایع دستی بر پا می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در مورد آمار ورودی مسافران به استان همدان گفت: برای بیان ورودی مسافران نمی توان ساز و کار مناسبی را بیان کرد و آمار اعلامی فقط می تواند در مورد میزان تردد و ورودی اماکن گردشگری و اقامت مسافران باشد.

ایزدی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه تبلیغات استان همدان برای گردشگری در قیاس با سایر استان ها کم است، بیان داشت: عمده مشکل در استان همدان نبود زیر ساخت های مناسب در استان همدان است و به طور مثال هتل های استان همدان تنها ظرفیت دو هزار نفر را دارند و به ناچار باید به دنبال سالن های ورزشی و یا مدارس برای اقامت باشیم.

کد خبر 2257934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha