۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸

مرور اتفاقات فرهنگی سال 92/

رفتن منصور واعظی و برگشتن محمدحسین ملک‌احمدی به نهاد کتابخانه‌ها

رفتن منصور واعظی و برگشتن محمدحسین ملک‌احمدی به نهاد کتابخانه‌ها

برکناری منصور واعظی از سمت دبیرکلی نهاد کتابخانه‌ها و انتصاب محمدحسین ملک‌احمدی دبیرکل پیشین این نهاد به این سمت، یکی از اتفاقات مهم فرهنگی در سالی بود که گذشت.

خبرگزاری مهر ـ گروه فرهنگ و ادب: منصور واعظی در سال 86، در حالی که هنوز 2 سال تا پایان حکم دبیرکلی محمدحسین ملک‌احمدی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باقی مانده بود، با حکم محمدحسین صفارهرندی به دبیرکلی این نهاد منصوب شد.

در این گزارش تنها به مرور رفتن واعظی و برگشتن ملک‌احمدی، به عنوان یکی از رویدادهای مهم در حوزه مدیریت فرهنگی کشور، بسنده کرده و به حواشی پیش آمده در این زمینه و دوران مدیریتی واعظی نمی‌پردازیم. به هر حال، واعظی در سال 86 به سمت دبیرکلی نهاد کتابخانه‌ها منصوب شده و 6 سال بعد یعنی اواخر سال 92 از این سمت کنار گذاشته شد. واعظی چندی قبل از برکناری در نهاد کتابخانه‌ها، جای خود را در سمت دبیرکلی شورای فرهنگ عمومی هم به سیدحسین شاهمرادی واگذار کرد.

مدت کوتاهی قبل از برگزاری مراسم رسمی تودیع و معارفه دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها، زمزمه‌هایی درباره برکناری واعظی مطرح می‌شد که وی در حاشیه برنامه امضای تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد نهج البلاغه، در گفتگویی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «من تابع تصمیم وزیر ارشاد و رئیس جمهور در مورد ماندن در نهاد کتابخانه‌های عمومی یا رفتن از آن هستم.»

واعظی سخنانی که در مراسم تودیع خود و معارفه ملک‌احمدی در روز 26 بهمن داشت، دوران خوبی را در زمان مدیریتش توصیف کرد و از حمایت‌های محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

ملک‌محمدی نیز چند روز بعد از انتصاب و مراسم تودیع و معارفه، در یک نشست خبری، برنامه‌های خود در نهاد را به صورت اجمالی بیان کرد و یکی از اهداف اصلی‌اش را سر و سامان دادن به وضع حقوقی پرسنل این نهاد عنوان کرد. او پاسخ دادن به سئوالات برخی از خبرنگاران را نیز منوط به بررسی بیشتر ساختارهای فعلی نهاد کتابخانه‌ها دانست و گفت که تمرکز فعلی‌اش بر وضعیت حقوقی و معیشتی پرسنل و کتابداران خواهد بود.

واعظی در مراسم تودیع و معارفه اشاره کرد که نهاد در حال حاضر وضعیتی عالی دارد که ملک‌احمدی در نشست خبری خود اعلام کرد با این حرف موافق نیست که نهاد وضعیتی عالی دارد.

در حال حاضر خبرنگاران و اهالی رسانه چشم به سال آتی و فعالیت‌های ملک‌محمدی در این سال دارند.

کد خبر 2258241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha