۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۲۷

آمادگی گمرک برای ترخیص کتب خارجی

آمادگی گمرک برای ترخیص کتب خارجی

نشست مشترک مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با رئیس گمرک ایران به منظور تسهیل واردات کتاب های ناشران خارجی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نشست با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود کرباسیان معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس کل گمرک ایران صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد.

در این نشست کرباسیان با اعلام هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد فرهنگی گفت: در سال جاری ردیف واردات کتاب از اولویت 10 به 6 تبدیل شده است. همچنین همه گونه همکاری برای ورود کتاب‌های خارجی با کمترین تعرفه ممکن بر اساس ضوابط انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدامات به منظور تسهیل ورود کتاب‌های ناشران خارجی در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران صورت گرفته است. تلاش شده با هماهنگی‌های انجام شده در مبادی مختلف گمرکی کشور، امور ترخیص کتاب‌ها با سهولت هر چه بیشتر انجام شود.

صالحی رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با قدردانی از تلاش‌های مسئولان گمرک کشور گفت: درخواست داریم تا تعرفه پایینی برای کالاهای فرهنگی از جمله کتاب و کاغذ در نظر گرفته شود.

محمودرضا برازش مدیرکل دفتر چاپ و نشر پیشنهاداتی را برای حمایت از تولید داخلی در حوزه چاپ ارایه داد و گفت: در حال حاضر نزدیک به 20 درصد از صنعت چاپ کشور در حوزه چاپ کتاب فعال است و 80 درصد دیگر محصولات چاپی در حوزه بسته‌بندی قرار دارند.

وی افزود: باید تلاش شود با تدوین مقرراتی از ورود کالاهای چاپی که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد ممانعت به عمل آید و با تجهیز دستگاه‌های داخلی زمینه برای رشد صنعت کشور مهیا شود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اردیبهشت ماه سال آینده به مدت 10 روز در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 2258356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha