۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۲۰:۳۹

بازوند مطرح کرد:

میانگین عمر پروژه های ملی در لرستان 13 سال است/ وقتی اقتصاد استان زمین گیر می شود

میانگین عمر پروژه های ملی در لرستان 13 سال است/ وقتی اقتصاد استان زمین گیر می شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: در حالی روند رکود پروژه های نیمه تمام در لرستان به عنوان یک چالش جدی همواره در مسیر توسعه این استان مطرح بوده که استاندار لرستان میانگین عمر پروژه های ملی در لرستان 13 سال عنوان می کند.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: مطابق بررسیهای صورت گرفته میانگین عمر پروژه های ملی در استان لرستان نزدیک به 13 سال است.

وی ادامه داد: این در حالیست که این رقم در پروژه های استانی نیز به 9 سال می رسد.

استاندار لرستان عنوان کرد: این وضعیت طولانی شدن پروژه های عمرانی ملی و استانی در لرستان منجر شده است که اقتصاد استان زمین گیر شود.

بازوند با بیان اینکه گردش مالی بانکهای استان نزدیک به صفر است، عنوان کرد: این موضوع به این معنی است که بخش عمده ای از تسهیلات اعطا شده در استان تبدیل به معوقه بانکی می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای برون رفت از این معضل همه باید به رشد سرمایه گذاری در استان کمک کنند، بیان داشت: طی کردن این مسیر در استان لرستان اجتناب ناپذیر است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم توسعه شکل بگیرد باید به سمت تولید ثروت در استان حرکت کنیم، عنوان کرد: دولت ها منادی توسعه نیستند و نخواهند بود و باید بخش خصوصی برای توسعه استان به میدان بیاید.

بازوند با بیان اینکه استانهای مختلف در میدان مسابقه توسعه قرار دارند و ما هم ناچاریم که در این مسابقه شرکت کنیم، یادآور شد: در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز رهبر معظم انقلاب بر رقابت اقتصادی مناطق و استانها تاکید داشته اند.

وی ادامه داد: در این میدان رقابت کار لرستان سخت است ولی این موضوع به آن معنی نیست که حرکت نکنیم.

کد خبر 2258539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha