۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۲۱:۱۷

همایش فعالان فرهنگی انقلاب-4

امیرخانی: علاقمندان انقلاب طیف های رنگارنگی هستند/ برای وحدت، حرمت و احترام افراد نگه داشته شود

امیرخانی: علاقمندان انقلاب طیف های رنگارنگی هستند/ برای وحدت، حرمت و احترام افراد نگه داشته شود

رضا امیرخانی در نشست فعالان فرهنگی کشور با اشاره به این که  به لحاظ سیاسی  خود را مخاطب فرمایشات رهبر انقلاب نمی داند گفت: واقعیت آن است که تشکیل چنین جلسه ای با چنین ترکیبی از سلایق و اعتقادات متفاوت نشان می دهد که علاقمندان انقلاب اسلامی از طیف های رنگارنگی هستند

به گزارش خبرنگار مهر ، نشست فعالان فرهنگی کشور در لبیک به دغدغه های فرهنگی مطرح شده مقام معظم رهبری عصر امروز سه شنبه  26 اسفند در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد.

در این نشست مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: یکی از دغدغه های من تشکیل جبهه فرهنگی است که یعنی ایجاد یک پیکره واحد در فعالیت فرهنگی. مقام معظم رهبری از تعبیر انسان 250 ساله برای شرح تاریخ امامت استفاده می کنند یعنی همه آنها را یک پیکره واحد می بینند اگر ما به مجموعه فعالیت های دستگاههای فرهنگی نیز یک پیکره واحد بدهیم و آن را در قالبی به عنوان انقلاب اسلامی تعریف کنیم آنگاه نگاهمان متفاوت خواهد شد و دیگر در فعالیت هایمان تنها نگاهمان به خودمان نیست.

وی تاکید کرد: هر یک از ما در ایران اسلامی به عنوان یک انسان فرهنگی و پیکره واحد  می تواند تنها خودش را نبیند بلکه خودش را جزئی از یک پیکره واحد بداند که فعالیتش در راستای هماهنگ عمل کردن کل آن سیستم است.

مشکل جریان فرهنگی انقلاب انگیزه است نه سرمایه

در ادامه این مراسم سید نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس نیز با اشاره به اینکه ورود رهبری به مقوله فرهنگ ورودی کارشناسانه است گفت: جبهه فرهنگی شاید در گفتمان ما وجود داشته باشد اما در عملمان حضور ندارند که اگر بود رهبری در مورد مقوله فرهنگی چنین حرفی را نمی زند به اعتقاد من این نبودن به نبود انگیزه های ما باز می گردد.

وی ادامه داد: من شکی ندارم که در جریان فرهنگی انقلاب مشکل بودجه و پول وجود ندارد مشکلمان انگیزه هایمان است من در نقل قولی از سازنده فیلم آرگو می خواندم که وقتی از او پرسیدم که آیا از شکست تجاری فیلمت  نگران نیستی گفت: من برای گیشه فیلم نساخته ام برایم مهم این است که کهنه سربازان آمریکایی راجع به من چه فکر می کنند. به نظر من مشکل ما هم درهمین نکته ظریف نهفته است.

موسوی تاکید کرد: خیلی از نیروهای فرهنگی زمانی که پست مدیریتی می گیرند آدم دیگری می شوند روشنفکربازی در می آورند و خودشان را جزو اپوزیسیون می کنند و همین است که مظلومیت فرهنگی ما را رقم زده است.

موسوی تاکید کرد: باورم این است که باید برای انگیزه  و ایمانمان کاری کنیم و گرنه مشکلات ما آنقدرها هم سطح بالا نیست اگر برای این دو موضوع فکری کنیم آن وقت می دانیم در مقابل کسانی که رسما جزو اپوزیسیون هستند اما در حال استفاده از تمامی امکانات دولتی هستند باید چه فکری کرد؟

مخاطب سخنان رهبری نیستم

سخنران پایانی این مراسم نیز رضا امیرخانی بود.

امیرخانی با تاکید بر اینکه با توجه به معیارها و آموزه های دینی، خود را مومن نمی داند و از سن جوانی اش هم گذشته گفت: با توجه به سیاست ورزی های این روزگار به لحاظ سیاسی من خود را مخاطب صحبت های رهبر عزیز نمی دانم. اما واقعیت آن است که تشکیل چنین جلسه ای با چنین ترکیبی از سلایق و اعتقادات متفاوت نشان می دهد که علاقمندان انقلاب اسلامی از طیف های رنگارنگی هستند. در این میانٰ نقش حجت الاسلام زائری را در این دعوت نباید نادیده گرفت. طیف رنگارنگ مدعوان از نظر من نشانگر اعتدال یا میانه روی آقای زائری نیست. حتی نمایانگر اعتقادات مشترک نیز نیست. این طیف رنگارنگ فقط نشان دهنده احترامی است که زائری همواره نسبت به مخاطبان خود روا داشته است

امیرخانی تاکید کرد: اگر زائری در یکی از نشریات و رسانه های پرشماری که که مدیریت کرده است به کسی توهینی کرده بود یقین داشته باشید که این طیفٰ این چنین رنگارنگ نمی شد. خداوند به ما باور به اختلاف عقاید و پس از آن احترام به عقاید مخالفان را عطا فرماید.

وی با اشاره به دعوت محمدرضا زائری برای برپایی تشکیل این نشست گفت: باید بپرسیم که دعوت آقای زائری چه ویژگی ای داشت که همه ما را دور هم جمع کرد؟ قدر مسلم  همه ما از حیث اعتقادی و سیاسی  اختلاف زیادی داریم. اما به نظرم داعی این جلسه این بود که حرمت افراد نگه داشته شد و منجر شد همه تفکرات به رسمیت شناخته شود و به همدیگر احترام متقابل بگذارند.

کد خبر 2258549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha