۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۹:۵۱

هتریکت فینالیست مدال‌های کارنگی و کیت گرینوی

هتریکت فینالیست مدال‌های کارنگی و کیت گرینوی

مدال کارنگی و مدال کیت گرینوی اسامی فینالیست‌های این دور از رقابت خود را اعلام کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک‌سلر، «آن فاین» با راه یافتن به فهرست نهایی کسب مدال کارنگی برای سومین بار، در این زمینه هتر ریکت کرده است.

آن فاین که این بار با کتاب «خانواده خونی» وارد این بخش از رقابت شده، در این کتاب زندگی پسر بچه‌ای را روایت می‌کند که با خطراتی روبه رو است. اگر او امسال نیز برنده این جایزه شود، اولین نویسنده‌ای خواهد بود که برای سومین بار این جایزه را به خانه می‌برد.

هلن تامپسون که ریاست گروه داوری این رقابت را برعهده دارد درباره این انتخاب اعلام داشته کتاب‌های امسال بیشتر بر مسائل نسل‌ها تمرکز دارند و این موضوعی است که در سال‌های اخیر در فهرست ما غایب بو د. او افزود این کتاب‌ها که هم درباره پسرها و هم دخترهاست، جنبه های خشن تر زندگی را تصویر می‌کنند.

این دو جایزه از سوی موسسه خیریه کتابداران و متخصصان اطلاع رسانی هر سال اهدا می‌شود و با اهدای مدال کارنگی در بخش متن و با مدال کیت گرینوی از بهترین تصویرگری کتاب کودک و نوجوان تقدیر می‌شود.

راه یافتگان به فهرست اولیه جایزه مدال کارنگی عبارتند از:

ژولی بری برای «همه حقیقت درون من»، کوین بروکس برای «خاطرات انبار بزرگ»، راشل کمپل جانستون برای «فیل بچه»، سوزان کوپر برای «شاهین روح»، آن فاین برای «خانواده خونی»، کاترین راندل برای «بالای سقف ها»، ربکا استید برای «دروغگو و جاسوس» و ویلیام استکلیف برای «دیوار» هشت نویسنده‌ای هستند که از میان فهرست 20 نفره اولیه برای بخش نهایی انتخاب شده‌اند.

اسامی این تصویرگران نیز در فهرست مدال کیت گرینوی جای گرفته است:

ربکا کاب برای تصویرگری «عروسک های کاغذی»، اولیویا لومنچ گیل برای تصویرگری «جایی که پوتین هایم مرا می‌برند»، اولیور جفرز برای «روزی که مدادرنگی‌ها دست از کار کشیدند»، جان کلاسن برای تصویرگری «این کلاه من نیست»، جان کلاسن برای «تاریک» و دیو مک کین برای تصویرگری «موش، پرنده، مار، گرگ»

آرتور رانسوم در سال1936 به عنوان اولین برنده مدال کارنگی را دریافت کرد و سال پیش سالی گاردنر این جایزه را برای «خرمگس ماه» برد. در سال 2013 لوی پینفولد مدال کیت گرینوی را برای تصویرگری «سگ سیاه» دریافت کرد.

اسامی برندگان هر دو بخش در تاریخ 23 ژوئن در هفته‌ای که روز ملی کتابداری را دربرگرفته، معرفی می‌شود.

جایزه هر یک از برندگان این دو مدال عبارت است از کتاب‌هایی معادل مبلغ 500 پوند که آنها را به کتابخانه محلی خود اهدا خواهند کرد. یک مدال مخصوص طلایی نیز به عنوان یادگاری این رقابت به برندگان اهدا می‌شود.

 

کد خبر 2258805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha