۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱

پوریانی خبر داد؛

برخورد قانونی با متخلفین و اخلال گران نظم عمومی چهارشنبه آخر سال

برخورد قانونی با متخلفین و اخلال گران نظم عمومی چهارشنبه آخر سال

گرگان - خبرگزاری: دادستانی گرگان اعلام کرد: با متخلفین و اخلال گران نظم عمومی چهارشنبه آخر سال، برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی پیش از ظهر سه شنبه در گرگان گفت: متاسفانه در سال های اخیر افرادی سود جو با استفاده از نشاط و شادی های سالم مردم، دست به اقدامات مخاطره آمیز با استفاده از مواد محترقه،منفجره و آتش زامی زنندکه این امر موجب مزاحمت برای شهروندان و ترس و وحشت آنان می شود.

وی  افزود: متاسفانه عده اي با راه اندازی چهارشنبه سوزي در روزهای پایانی سال که همه به فکر تحويل سال نو هستند این امر را موجب می شوند تا نيروهاي مديريت شهري ، پلیس ، دستگاه قضایی در آماده باش کامل به سر برند.

دادستان مرکز استان گفت: توصیه ما به افرادی که با ایجاد سر و صدای ناهنجار و مهیب شادکامی خود را به تلخ کامی دیگران تبدیل می کنند این است که از رفتارهای ناشایست و برهم زننده ی نظم وآسایش عمومی خودداری کنند و در صورت تکرار و مشاهده اینگونه تحرکات ، پلیس و دستگاه قضایی برخورد قاطعانه با آنان را در دستور کار خود خواهد داشت .

وی با استناد به مواد 618، 619، 620 قانون مجازات اسلامی هرگونه اخلال در نظم عمومی و برهم زدن آرامش و امنیت مردم را جرم دانست و گفت: دستگاه قضایی برخورد جدی و قانونی با اینگونه افراد  خواهد داشت.

پوریانی استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان گلستان در خصوص اعلام هشدارهای لازم به خانواده ها را  یکی از اقدامات مهم و اساسی در پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال عنوان کرد و افزود : والدین در این ایام توجه بیشتری نسبت به رفتارها و رفت و آمدهای فرزندان خود داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار برای آنان در روزهای پایانی سال نباشیم .

وی در ادامه از استقرار قاضی کشیک در دادسرا عمومی و انقلاب مرکز استان خبرداد و گفت : افرادی که توسط نیروی انتظامی بر اساس ماده 21 آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری در جرائم مشهود به دادسرا معرفی می شوند رسیدگی لازم و سریع انجام و احکام لازم نیز صادر می شود .

پوریانی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با شادمانی چهارشنبه آخر سال مردم مخالف نيست اظهار کرد : برگزاري اينگونه مراسم بايد مانند گذشته در سطح خانواده ها و محلات رواج يابد و اين اقدام نيز نياز به فرهنگ سازي دارد و تنها بايد به شکل صحيح و پسنديده آن اجرا شود .

حاشیه ی امن زمین خواران کم رنگ می شود / کشیک های نوروزی ویژه مبارزه با زمین خواری در گلستان

دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی انفال و منابع طبیعی از فعال شدن کشیک های نوروزی ویژه مبارزه با زمین خواری در استان خبر داد.

عباس پوریانی با بیان این که برخی سودجویان با استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی اقدام به دست اندازی و ساخت و ساز در عرصه های منابع طبیعی می کنند گفت : برای پیشگیری از اقدام این افراد و  تسریع در رسیدگی به پرونده ی متجاوز ان به عرصه های ملی و منابع طبیعی  ، نیروهای کشیک دادسرای ویژه مبارزه با زمین‌خواری در  مرکز استان مستقر می‌شوند.

وی با تاکید بر این که مسئول تامین امنیت عرصه های طبیعی ، اداره کل منابع طبیعی استان است از مسئولان این اداره خواست :  با تشکیل گشت های ویژه نوروزی متشکل از یگان حفاظت مستقر در این اداره و  نیروی انتظامی  و سرکشی های مداوم ، عرصه را برای دست اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی ، تنگ کنند.

دادستان مرکز استان گلستان با بیان این که حفاظت و حراست از منابع ملی ،  اهتمام همه ی مردم را می طلبد از گلستانی ها خواست : هرگونه اقدام مجرمانه جهت تخریب و تصرف اراضی ملی، را به نزدیکترین مراجع انتظامی و پلیس 110  یا گشت های ویژه اداره کل منابع طبیعی گزارش دهند.

به گفته ی پوریانی در راستای پیشگیری از زمین‌خواری ،  تا کنون  برای 94 درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ، سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

کد خبر 2258878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha