۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۵۷

نعیمی:

عدم مدیریت صحیح و توسعه کشاورزی، دریاچه ارومیه را با مشکل مواجه کرده است

عدم مدیریت صحیح و توسعه  کشاورزی، دریاچه ارومیه را با مشکل مواجه کرده است

تبریز- خبرگزاری مهر: عضو گروه مشاوران خارجی احیاء دریاچه ارومیه گفت: عدم مدیریت صحیح و توسعه کشاورزی در این حوزه بدون در نظر گرفتن منابع آبی، دریاچه را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سپیده نعیمی صبح سه شنبه در بازدید میدانی از دریاچه ارومیه تغییرات اقلیمی را یکی دیگر از دلایل خشک شدن دریاچه ارومیه دانست و اظهار داشت: تغییرات اقلیمی یکی دیگر از دلایل خشک شدن دریاچه ارومیه است و حل این مشکلات زمان بر خواهد بود و باید با بررسی دیگر مشکلات محلی راهکار های عملیاتی ارائه شود.

وی با اشاره به تجربه موفق خود و گروه کاری پروژه در رفع مشکل آب استان ژنو افزود: تجربه همکاری بین مرزی ژنو و فرانسه نشان داد که مسائل آبی را نه در مجموعه ای کوچک بلکه در حد حوزه آبی می توان حل کرد و موضوع دریاچه ارومیه باید با همکاری استان های مجاور و حوزه آبی این دریاچه حل شود.

عضو گروه مشاوران خارجی احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: حال و روز دریاچه ارومیه یک نمونه از وضعیت دیگر تالاب های ایران است و نجات تالاب ها نیازمند برنامه ای مدون و کارشناسی است.

نعیمی احیای دریاچه ارومیه را نیازمند برنامه ای کلی و دقیق با همکاری تمام عیار مسئولین و ساکنین این مناطق دانست و افزود: باید مردم این مناطق به طور روشن با این اتفاق آشنا شوند و ارزش های طبیعی این حوزه را به درستی بشناسند چرا که هر راه حلی برای این حوزه با حضور مردم ممکن خواهد بود.

وی هدف از بازدید میدانی که توسط این گروه از استان های آذربایجان شرقی و غربی انجام شد را انتقال تجربیات و ارائه طرح هایی برای مدیریت آب در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دانست.

کد خبر 2258912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha