۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۳۴

علاقمندان چگونه می توانند کمک کنند؟

اهداف کارگزار تیم ملی فوتبال اعلام شد/ همه ایران، حامی تیم ملی

اهداف کارگزار تیم ملی فوتبال اعلام شد/ همه ایران، حامی تیم ملی

مدير پروژه شركت فناپ درباره هدف حضوراین شرکت در کنار تیم ملی در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل گفت: ورزش حرفه ای نیازمند ساز وکارهای حرفه ای برای فعالسازی ظرفیت‌های تجاری و رسیدن به خودگردانی مالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، احسان مظفري پور ضمن بیان این مطلب افزود: نمونه های بسیاری در جهان داریم که متولیان ورزش، به خصوص فوتبال به عنوان فراگیرترین ورزش حرفه ای، از بازوهای تخصصی در حوزه تجاری و تبلیغات بهره گیری کرده و اصطلاحاً کارگزاری (یا ایجنت) را برای توسعه فرصت های تجاری منصوب می کنند. بر همین اساس با توسعه فناوری های نوین و همه گیر شدن فناوری اطلاعات و در نهایت در تلاش برای ارتباط  و تعاملی دو سویه هواداران میلیونی فوتبال برای حفظ پویایی و رونق تجاری ورزش هستیم.
 
وی افزود: تیم ملی فوتبال کشورمان موفق به حضور در بیستمین دوره از مسابقات جام جهانی شده  و برای موفقیت در این حضور همه ما احساس وظیفه می کنیم. شرکت «فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)» با سابقه ای که در این حوزه داشته است، همراه با شرکت «رسا» که سابقه خوبی در عرصه جذب اسپانسر های ورزشی حوزه تبلیغات دارد در کنار فدراسیون فوتبال، کنسرسیومی را تشکیل داد تا نقش کارگزار را برای رسیدن به توسعه تجاری و فعال سازی ظرفیت‌های فوتبال ملی کشور ایفا کنند.
 
مدير پروژه شركت فناپ در ادامه بیان کرد: در حال حاضر برای حمایت از تیم ملی، شاهد نوع جدیدی از راهکارهای جذب حامیان مالی از سوی فدراسیون فوتبال هستیم. در این راه فناپ به عنوان کارگزار فدراسیون فوتبال (و نه اسپانسر)با شعار "همه ایران، حامی تیم ملی" پا به این عرصه گذاشته است تا با استفاده از ارتباطات و فناوریهای نوین و فراهم کردن ساز و کارهای لازم  جهت بهره گیری از ظرفیتهای حامیان مردمی و تجاری تیم ملی، هواداران فوتبال را به این تیم نزديكتر کند و امكانات بيشتری را جهت رشد و پيشرفت تيم ملي در اختیار آنها قرار دهد.
 
وی در ادامه درباره نقش رسانه ها و عکس العمل مطبوعات به منظور حضور این شرکت و حمایت از تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: این اولین بار است که تیم ملی فوتبال به این شکل به حوزه تجاری نگاه می کند و کارگزاری را در حوزه فناوری برای طراحی خدمات و توسعه ظرفیت ها انتخاب می کند. اخبار منتشر شده در رسانه ها طیف گسترده ای از موضوعات را در برمی گیرد. بسیاری از این حرکت نوین و نگاه حرفه ای به مقوله تجاری سازی ورزش استقبال کرده اند اما شاید به دلیل کوتاهی ما در اعلام درست موضوع در فضای رسانه ای، شاهد برخی سوءبرداشت ها نیز بوده ایم . بر همین اساس برنامه های خود را رسانه ای خواهیم کرد تا  افکار عمومی اطلاع دقیقی از آن داشته باشند و ضمن اینکه رسانه ها را یک بال اصلی و لازم برای اوج گرفتن این طرح ملی و موفقیت آن می دانیم.
 
وی با اشاره به اینکه پیش از این، این شرکت در عرصه ورزشی مخصوصا فوتبال فعال بوده، گفت: در واقع میتوان گفت فعاليت اين شركت در حوزه ورزش با راه اندازي سامانه هاي هواداري باشگاههاي استقلال و پرسپوليس از دو سال پيش آغاز شده و فناپ به عنوان شركتي با دارا بودن پتانسيلهاي لازم از لحاظ فني و اجرايي در سطح ملي، در نقش كارگزار (و نه حامي مالي) فدراسيون فوتبال و تیم ملی اقدام به همكاري كرده است و به دنبال آماده سازی بسترهای خدماتی مشابه خدمات ارائه شده برای این دو باشگاه ورزشی چون کانون هواداران، خدمات ارزش افزوده، بازی آنلاین ، فروشگاه اینترنتی و خدمات مبتنی بر فناوریهای نوین برای تیم ملی است.
 
وی درباره جذب حامی مالی توسط این شرکت گفت: بانک پاسارگاد در شرایط حساسی که تیم ملی نیاز شدید به حمایت مالی داشته به عنوان اولین حامی آغازگر حرکت کاروان حامیان تیم ملی شد و علاوه بر پرداخت 50 میلیارد ریال خدمت نوینی به نام «حساب سپرده حامی تیم ملی»  تعریف کرده است تا توجه  بر اینکه هواداران فوتبال با افتتاح آن از سود عادی سپرده های بانکی و شرکت در قرعه کشی ویژه این حسابها بهره شوند، سود ویژه ای هم به فدراسیون فوتبال اختصاص داده شود.
 
مدير پروژه شركت فناپ  در ادامه افزود:  اکنون این فرصت برای همه علاقمندان برای حمایت از تیم ملی فراهم شده تا بتوانند در راستای طرح حامیان تیم ملی ، ملی‌پوشان ایران را برای رسیدن به موفقیت همراهی کنند.
 
وی درباره اینکه این شرکت چه جایگاهی در حوزه فناوری اطلاعات دارد، گفت: فناپ با بیش از 14 شرکت زیرمجموعه و بکارگیری بیش از 1000  متخصص حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، یکی از 5 شرکت برتر صنعت ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) کشور در سه حوزه فعالیتی سازمان هوشمند، شهر هوشمند و شهروند هوشمند است. این شرکت در سال گذشته با کسب رتبه 227 در میان تمامی شرکتهای ایرانی از سوی سازمان مدیریت صنعتی، به عنوان «شرکت برتر» از نظر رشد سریع شناخته شده و به یک صعود 66 پله ای نسبت به رتبه سال قبل رسیده است.
 
وی در پایان گفت: به نظرم این حرکت فناپ آغاز راه خصوصی سازی در فوتبال است راهی که این ورزش بالاخره روزی باید آن را اجرایی کند و شاید فناپ نماد مرحله گذار در این مسیر باشد. معتقدم این طرح الگو برداری شده از طرح حامیان فیفاست که فرصت حضور چند اسپانسر به طور همزمان را برای مسابقاتش مهیا کرده است و ما هم امیدواریم که شرکتها وارد این عرصه شوند. شرکت فناپ به عنوان کارگزار تیم ملی و مطرح شدن رسانه ای این موضوع را فرصتی کم نظیر برای معرفی شرکتهایی از این دست می دانیم که با روندی کاملا حرفه ای  و پله پله به این جایگاه رسیده اند. در این راستا این شرکت نیز شنوای انتقادات سازنده اهالی رسانه وعموم مردم ورزش دوست می باشد.

کد خبر 2259061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha