۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۲۹

رحیمی:

فرهنگ خط مقدم جنگ نرم است

فرهنگ خط مقدم جنگ نرم است

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کار و تلاش مضاعف برای ساختن فرهنگ کشور اصلی ترین اقدام و در واقع خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تجلیل از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز با حضور 50 نفر از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این جلسه گفت: ایثار و شهادت از مباحث اصلی جامعه ای ما محسوب می شود و استان کرمانشاه از استانهای پیشتاز در این حوزه بوده است و همه مردم کرمانشاه اکثرا به شکل غیرمستیم درگیر جنگ بودند و عده ای دیگر که به صورت مستقیم درگیر جنگ بودند، قهرمانان این عرصه بودند که ما مدیون آنها هستیم.

ابراهیم رحیمی زنگنه گفت: ایثارگران مجموعه ادارات باید روح فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنند.

وی تصریح کرد: جنگ ظاهری خوب ندارد ، اما وقتی در بستر ارزشها قرار گیرد ، جمال و جلال حق تعالی تجلی پیدا می کند و رسیدن به شهادت در بستر این جنگ مهمترین نمود این جنگ مقدس بود.

زنگنه گفت: درست است که جنگ ظاهری خوب ندارد اما جنگ برای ملت ایران ، لطف خداوند بود و ملت ایران را آگاه کرد و در بستر این جنگ مردان بزرگی ساخته شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: جنگ در واقع قهر خداوند است ، اما از آنجا که قهر خداوند در بستر ارزشها قرار گرفت ، جلوه ای ارزشمند پیدا کرد و همین جنگ ، انقلاب را بیمه کرد و بیمه شدن انقلاب نیز از برکات این جنگ بود که مجاهدان بزرگی را پرورش داد.

وی ادامه داد: جنگ ، فرهنگ ایثار و شهادت طلبی ، همگرایی را احیاء کرد و الطاف خداوند در این جنگ قابل قیاس با سختی هایی که بر ملت ایران رفت نیست.

رحیمی خاطر نشان کرد: به واسطه جنگ دنیا از دل مردم رخت بربست و مردم در کنار هم بودند و همگرایی و همدلی در بین مردم تقویت شد و جنگ مایه انس و الفت مردم شد.

وی انقلاب و جنگ را وقایعی دانست که نسیم معنویت را در جامعه منتشر کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: همانطور که روحیه ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس ما را پیروز کرد و لذا باید این روحیه را در جامعه احیاء کرد و باید روحیه جهاد، ایثار، شهادت همدلی و وحدت و همگرایی دوباره در جامعه احیاء شود و امروز بیش از گذشته به روحیه جهادی در جامعه نیازمندیم.

وی در ادامه افزود: فرهنگ خط مقدم جنگ نرم است و امروز بر همه ما تکلیف است که در این مسیر قدم برداریم و در مقابل هجمه های جنگ نرم دشمن با کار و تلاش مضاعف حرکتی بزرگ را شکل دهیم.

رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: برای ترویج روحیه ایثارگری در جامعه باید از تمام ظرفیت های فرهنگی و هنری استفاده کرد و در این مسیر از نظرات مشورتی همه ی ایثارگران استفاده کرد.

در پایان این جلسه از 50 نفر از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تجلیل شد.

کد خبر 2259122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha