۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶

در پی الحاق کریمه به روسیه؛

یادداشت اعتراض آمیز اوکراین تسلیم کاردار موقت روسیه در کی‌یف شد

یادداشت اعتراض آمیز اوکراین تسلیم کاردار موقت روسیه در کی‌یف شد

وزارت امور خارجه اوکراین با احضار کاردار موقت روسیه در کی‌یف، یادداشت اعتراض آمیز این کشور علیه پذیرش استقلال جمهوری کریمه از سوی مسکو و امضای پیمان پیوستن این جمهوری و شهر سواستوپل به روسیه را به وی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت امور خارجه اوکراین با احضار "آندره وارابیوف" کاردار موقت روسیه در کی یف، یادداشت اعتراض آمیز علیه پذیرش استقلال جمهوری کریمه از سوی مسکو و امضای پیمان پیوستن این جمهوری و شهر سواستوپل به روسیه را به وی ارائه کرد.

در بیانیه منتشرشده در سایت وزارت امور خارجه اوکراین آمده است: طرف اوکراینی اقدامات روسیه را به عنوان تصرف و الحاق بخشی از خاک این کشور تلقی می کند.

خاطرنشان می شود در پی قدرت گرفتن مخالفان اوکراینی و برکناری رئیس جمهور سابق این کشور، تعدادی از استان های شرق و جنوب اوکراین از جمله کریمه مشروعیت تصمیمات پارلمان این کشور را قبول نکرده و اعلام نمودند برکناری "ویکتور یانوکوویچ" از سمت ریاست جمهوری قانونی نبوده است. این استان ها تصمیم گرفتند برای تعیین سرنوشت خود همه پرسی برگزار کنند.

همه پرسی در خصوص موقعیت حقوقی جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپول روز یکشنبه 16 مارس برگزار شد و در جریان آن بیش از 96 درصد از شرکت کنندگان در آن به جدایی از اوکراین و پیوستن این شبه جزیره و شهر به فدراسیون روسیه رای دادند.

"ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه  در سخنرانی روز یکشنبه خود در برابر اعضای شورای فدراسیون، رهبران مناطق روسیه و نمایندگان جامعه مدنی اعلام کرد قوانین اساسی مربوط به پیوستن شبه جزیره کریمه و شهر سواستوپل به ترکیب روسیه را به پارلمان ارائه خواهد کرد. دیرتر روسیه و کریمه پیمان پیوستن کریمه و شهر سواستوپل به ترکیب روسیه را در کرملین امضا کردند.

کد خبر 2259339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha