۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹

طرفداران روسیه پایگاه نیروی دریایی در سواستوپل را تسخیر کردند

طرفداران روسیه پایگاه نیروی دریایی در سواستوپل را تسخیر کردند

صدها طرفدار روسیه در شبه جزیره کریمه با حمله به پایگاه نیروی دریایی اوکراین در بندر سواستوپل، این پایگاه را اشغال کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اینترفکس، مخالفان دولت انتقالی اوکراین پس از تسخیر این پایگاه نظامی، پرچم روسیه را به اهتزاز درآوردند. معترضان از ساعات اولیه بامداد امروز در مقابل این پایگاه تظاهرات کرده و سپس با شکستن و عبور از موانع به داخل پایگاه هجوم برده اند.

گزارش ها حاکی است هیچ درگیری در این اقدام انجام نگرفته است. گفته می شود نمایندگان معترضان در حال مذاکره با مسئولان این پایگاه نیروی دریایی ارتش اوکراین هستند. همچنین گفته می شود روسها در این مذاکرات حضور ندارند. بر این اساس خواسته اصلی معترضان، خروج نظامیان اوکراین از این بندر است. مذاکرات در حالی ادامه دارد که تجمع کنندگان در مقابل این پایگاه به خواندن سرود ملی روسیه می پردازند.

گزارش دیگری از ورود ژنرال "الکساندر ویتکو" فرمانده ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه به بندر سواستوپل و احتمال مشارکت وی در مذاکرات با مقامات نظامی اوکراین حکایت دارد. گفتنی است دولت روسیه روز گذشته رسما با الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه موافقت کرده و این اقدام را در راستای خواسته مردم این منطقه دانست.

کد خبر 2259430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha