۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵

قهرمانی نوجوانان جهان - چین تایپه؛

مدال برنز فاطمه اموری قطعی شد/ حذف اصلانی و صالحی‌مهر 

مدال برنز فاطمه اموری قطعی شد/ حذف اصلانی و صالحی‌مهر 

روز دوم از رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با صعود نماینده سبک وزن تیم بانوان به مرحله نیمه نهایی و حذف دو عضو تیم پسران کشورمان همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان امروز دوشنبه در 5 وزن دختران و پسران و در مجموع با حضور 210 تکواندو کار در چین تایپه پیگیری شد که تیم ایران توسط فاطمه اموری به اولین مدال خود دست پیدا کرد. این تکواندوکار تیم دختران ایران در وزن 44- کیلوگرم کشورمان، با سه پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شد و تا انیجای کار مدال برنز خود را قطعی کرده است.

اموری در نخستین بازی خود "رجینا دینوا" از روسیه را با نتیجه 12 بر 9 شکست داد و سپس "ترونگ هونگ" از ویتنام را  12 بر 8 از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. اموری در این مرحله و در پیکار با "بائوجون" از چین یک مبارزه پایاپای به نمایش گذاشت و در راند طلایی صاحب پیروزی شد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. وی تا انیجای کار مدال برنز خود را قطعی کرده و این شانس را دارد که با برتری مقابل حریف خود در این مرحله به دیدار پایانی راه پیدا کند.

هادی تیران ملی‌پوش وزن 55- کیلوگرم کشورمان دور نخست استراحت داشت و سپس "کیوین لوینگاستون" از سوئد را  11 بر 5 شکست داد. وی دور سوم با یکی از تکواندوکاران مکزیک، فیلیپین یا چین پیکار خواهد کرد.

اما دو نماینده دیگر عضو تیم پسران کشورمان با شکست برابر رقبای کره‌ای خود از دور مسابقات حذف شدند. محمد اصلانی که پنجشنبه گذشته موفق به کسب مدال نقره رقابتهای انتخابی المپیک شده بود، در وزن 48- کیلوگرم در اولین دیدار خود در مسابقات جهانی به مصاف "مینگ سونگ" از کره‌جنوبی رفت و  15 بر 6 نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کتار رفت.

دانیال صالحی‌مهر هم در 73- کیلوگرم، مقابل "هیون جین" از کره‌جنوبی 12 بر 7 بازنده "شی هاپ چانگ" را ترک کرد و از دور مسابقات کتار رفت.

این مسابقات در 10 وزن برگزار می‌شود که از تیم پسران تا کنون 4 نفر از دوز مسابقات کنار رفته‌اند و این تیم برای تکرار عنوان نایب قهرمانی دوره قبل چشم به مبارزات شش تکواندوکار باقی مانده دارد.

کد خبر 2260652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha