۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۰۲

جابجایی مسافر در بنادر هرمزگان از مرز یک میلیون نفر گذشت

جابجایی مسافر در بنادر هرمزگان از مرز یک میلیون نفر گذشت

بندرعباس - خبرگزاری مهر: از آغاز طرح نوروزی 93 تا پایان تا پایان سومین روز از فروردین ماه جاری، یک میلیون و 54 هزار نفر مسافر از طریق بنادر به جزایر استان هرمزگان جابجا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در هشتمین روز از طرح نوروزی93، حمل و نقل 283 هزار و 724 نفر مسافر از سرزمین اصلی به جزایر خلیج فارس و بالعکس انجام شد که از اول طرح تا کنون، در سومین روز از فروردین ماه جاری بیشترین آمار مسافری به ثبت رسیده است.

در این روز یکهزار و 658 مورد تردد شناور  مسافری در آبهای  استان هرمزگان صورت گرفته و شناورها بنادر را به مقصد جزایر استان و بالعکس ترک کرده اند.

همچنین در روز سوم فروردین ماه، 33 هزار و 941 خودرو نیز از طریق بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک پهل و لافت به مقصد مناطق آزاد قشم و کیش جابجا شد.

در هشتمین روز نخست طرح نوروزی 93 که 25 اسفند ماه گذشته کلید خورد و تا پانزدهم فروردین ماه جاری ادامه دارد، مجموعاً 123 هزار و 574 دستگاه خودرو طریق بنادر هرمزگان جابجا شده است. همچنین طی این دوره زمانی، هفت هزار و 887 مورد شناور مسافری در مسیرهای دریایی تردد داشته اند.

میهمانان نوروزی علاقه مند به سفرهای دریایی هم اکنون می توانند برای سفر به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده کنند. بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند.

کد خبر 2260664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha