۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۱۲

در حاشیه جلسه مطرح شد:

سند گردشگری مناطق کشور تهیه می شود/ مازندران رتبه اول جذب گردشگر را داراست

سند گردشگری مناطق کشور تهیه می شود/ مازندران رتبه اول جذب گردشگر را داراست

چالوس - خبرگزاری مهر: معاون امور حقویی و مجلس و امور استانهای سازمانهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سند گردشگری برای تمامی مناطق کشور در حال تهیه است.

 به گزارش خبرنگار مهر، اسدلله درویش امیری ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری جالوس گفت: تهیه این سند برای استان مازندران در اولویت است، زیرا با تهیه این سند، مشکلات موجود فراروی توسعه شناسایی می شود و برای رفع بهتر مشکلات اقدام می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی گفت: با همکاری ستاد برگزاری تسهیلات، ناجا، هلال احمر و دستگاههای مرتبط خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است و سفر خوبی انجام شده است.

وی به قابلیتهای مازندران اشاره و اضافه کرد: استان مازندران دارای قابلیت های گردشگری زیادی است و حوزه غرب استان از استقبال بیشتری برخوردار است.

دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری مازندران گفت: با توجه به آمار خدمات سفر کشور، استان مازندران تاکنون رتبه اول گردشگری را دارد و بیشتر مورد اقبال است.

وی علت را جاذبه های متفاوت این استان بیان کرد و گفت: نزدیکی دریا و جنگل، همچنین نزدیکی به استانهای مجاور اقتصادی، مناظر طبیعی و سرمایه پذیر بودن، تاریخچه فرهنگی و جاذبه چندین هزار ساله سبب شده تا استان مورد استقبال مسافران قرار گیرد.

محمد صادق زندی فرماندار چالوس در خصوص تعطیلات دور اول گفت: خوشبختانه تاکنون 85 درصد از فضاهای تفریحی منطقه مورد استفاده گردشگران قرار گرفته است.

وی در زمینه تصافدات بیان داشت: با توجه به آمار که داده شد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ امنیت وترافیک تسهیلات بهتری بود و در محور جاده چالوس با اقدامات راهور در بحث ترافیکف اقدامات مناسب باعث روان شدن ترافیک شده و تاکنون تصادف منجر به فوت در شهرستان رخ نداده است.

زندی بیان داشت: از دیگر اقداماتی که در روان شدن ترافیک موثر بود گفت: با نصب دوربین هایی که در مسیر راهها انجام شد، به تسهیل در ترافیک کمک کرد.

کد خبر 2261008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha