۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰

حجت الاسلام غلامی در گفتگو با مهر:

شهادت آمر به معروف باید زمینه ساز احیای اصل هشتم قانون اساسی باشد

شهادت آمر به معروف باید زمینه ساز احیای اصل هشتم قانون اساسی باشد

ورامین - خبرگزاری مهر: رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین گفت: شهادت آمر به معروف باید زمینه ساز احیای اصل هشتم قانون اساسی باشد.

حجت الاسلام رضا غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شهادت جوان آمر به معروف و ناهی از منکر اظهار داشت: شهید خلیلی نشان داد که می توان در جوانی به بالاترین درجات معنوی دست پیدا کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین افزود: شهید خلیلی به همگان ثابت کرد که اجرای فریضه امر به معروف  و نهی از منکر مختص قشر یا طبقه خاصی نیست بلکه آحاد ملت اعم از پیر و جوان و زن و مرد باید این واجب فراموش شده را احیا کنند.

وی ادامه داد: اصل هشتم قانون اساسی کشور بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید دارد و شهادت آمر به معروف باید زمینه ساز احیای اصل هشتم قانون اساسی باشد.

اصل هشتم قانون اساسی بر اجرای امر به معروف در کشور تأکید دارد

غلامی اضافه کرد: اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی بر این دو فریضه صراحت دارد و مشروعیت مدیران جمهوری اسلامی وابسته به این دو فریضه است و طبق آموزه های قرآنی، مسئولان زمانی که به قدرت رسیدند باید به این دو فریضه عمل کنند.

وی یادآور شد: امر به معروف یعنی تشویق و ترغیب دیگران به انجام کارهای پسندیده که سعادت وی را در دنیا و آخرت به همراه می آورد و نهی از منکر نیز یعنی بازداشتن دیگران از انجام افعال زشت و ناشایست که علاوه بر تباهی در فرد باعث تباهی در جامعه می شود.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرائض واجب و با اهمیت در دین اسلام است و همواره ائمه معصومین در سیره عملیشان مردم را دعوت به خوبی ها و دوری از بدی ها می کردند و به اصحاب و پیروان خود نیز توصیه می کردند که امر به معروف و نهی از منکر را در فعالیت های اجتماعی خود انجام دهند و این دو فریضه الهی آنچنان اهمیت بالایی دارد که رسول گرامی اسلام از کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه انجام نمی دهند با عنوان مومن ضعیف یاد می کنند.

امروز امر به معروف و نهی از منکر رسالت مردم و مسئولان است

این مسئول بیان داشت: امروز امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تمام مسئولان و مردم است و باید همه در تذکر لسانی وارد شوند و با مظاهر بی دینی مقابله کنند، اگر مسئولان و مردم نسبت به این معضلات حساس باشند و درباره آن تذکر صمیمانه و با روی گشاده بدهند، به طور قطع در جامعه تأثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: متأسفانه بعضی مواقع مشاهده می شود که برخی سعی دارند نقش مردم و یا نقش دولت را در این جریان پررنگ تر از دیگری نشان دهند اما باید توجه داشت که در بحث امر به معروف و نهی از منکر، دولت و مردم مکمل یکدیگرند و در صورت همراهی و همکاری با یکدیگر می توان انتظار نتایج مناسب را داشت.

رئیس تبلیغات اسلامی ورامین گفت: امروز مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، امر به معروف و نهی از منکر را امری واجب و ضروری قلمداد می کنند و بارها از عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سطح ادارات دولتی، بیمارستانها، مراکز عمومی و سطح جامعه انتقاد کردند و خواستار توجه بیشتر مسئولان به این مسئله شدند.

غلامی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی کارهای به زمین مانده زیادی وجود دارد و فعالیت های فرهنگی باید با پشتوانه علمی صورت گیرد، بیان داشت: در فعالیت های فرهنگی باید از افراد خبره استفاده شود که با سعه صدر و دلسوزی و درک حقیقی از مسائل فعالیت کنند و به خرد جمعی هم اهمیت دهند.

کد خبر 2261856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha