۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

13 فروردین امسال/

کشتی گیران خارجی در مسابقات کشتی باچوخه اسفراین شرکت می کنند

کشتی گیران خارجی در مسابقات کشتی باچوخه اسفراین شرکت می کنند

اسفراین - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان اسفراین از حضور کشتی گیران سه کشور آذربایجان، ترکیه و گرجستان در مسابقات کشتی با چوخه اسفراین در 13 فروردین امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عابدی صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری کشتی با چوخه اسفراین، با اشاره به برگزاری بسیار خوب این مسابقات در سالهای گذشته افزود: امسال در این دوره از مسابقات 30 ورزشکار و مهمان خارجی از کشورهای همسایه حضور خواهند داشت.

وی اظهارداشت: باید از برگزاری این مسابقات به عنوان یک فرصت مغتنم برای معرفی هرچه بیشتر استان به ویژه شهرستان اسفراین که کانون برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در کشور شناخته شده است استفاده کنیم .

عابدی تصریح کرد: همه ساله بیش از 70 هزار نفر از علاقمندان به ورزش کشتی از نقاط مختلف کشور برای دیدن این مسابقات به شهرستان اسفراین سفر می کنند؛ بنابراین تلاش دستگاههای اجرایی برای ایجاد فضایی مناسب و با نشاط برای میهمانان شرکت کننده در این مراسم ضروری است.

رییس انجمن کشتی باچوخه کشور نیز در این نشست گفت: بر خلاف سالهای گذشته که مسابقات کشتی باچوخه در روز 14 فروردین ماه برگزار می شد به دلیل همزمانی با ایام فاطمیه به 13 فروردین موکول شده است.

غلامحسین شاکری با اشاره به حضور کشتی گیرانی از کشورهای آذربایجان، ترکیه و گرجستان در مسابقات امسال افزود: رقابت هاي امسال در روز سيزدهم فروردين جنبه بين المللي یافته  و با حضور پهلوانان کشتی چوخه کشورمان به صورت تيمي برگزار خواهد شد.

وی یاد آور شد: مسابقات امسال در 5 وزن 65، 75، 85، 95 و 95+ کیلوگرم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، كشتي با چوخه کشتی در ایران از قدمت بسیار طولانی برخوردار بوده و خراسان شمالی نیز یکی از مناطقی است که از گذشته های دور همواره خاستگاه کشتی گیران بنامی بوده و از این منطقه قهرمانان بزرگی به کشور و جهان معرفی شدند.

مدت مسابقه کشتی با چوخه 10 دقيقه است كه اگر در اين مدت نتيجه مسابقه معلوم نشود، كشتي گيران با استراحت كوتاهي، پنج دقيقه ديگر نيز به مسابقه ادامه مي دهند تا پهلوان اول مشخص شود.

مسابقات محلی کشتی باچوخه در میان ساکنان خطه شمال خراسان طرفداران زیادی دارد و پرشورترین رقابت های این رشته در سالهای گذشته روز 14 فروردین با حضور دهها هزار تماشاگر در گود چشمه زینل خان اسفراین برپا می شود که در سال جاری این رقابت ها به 13 فروردین ماه موکول شده است.

کد خبر 2262169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha