۱۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰

وزیر دفاع آمریکا سفر فرمانده ناتو را ناتمام گذاشت

وزیر دفاع آمریکا سفر فرمانده ناتو را ناتمام گذاشت

وزیر دفاع آمریکا به یکی ار فرماندهان ارشد ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) دستور داد تا به دلیل وضعیت موجود در مرزهای اوکراین هر چه سریعتر سفر به واشنگتن را پایان داده و به محل خدمت خود بازگردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ژنرال "فلیپ بریدلاو" از فرماندهان ارشد ناتو که به واشنگتن سفر کرده بود مجبور شد به دلیل دستور "چاک هیگل" از آمریکا خارج شود.

وزیر دفاع آمریکا با اعلام اینکه حساسیت و بی اعتمادی زیادی در خصوص تحرکات نظامی در نزدیکی مرزهای اوکراین وجود دارد ژنرال برید لاو باید به محل خدمت خود در اروپا بازگردد.

"جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص گفت: با توجه به عدم شفافیت نیات مسئولان روسی درباره تحرکات نظامی شان در مرزهای روسیه- اوکراین، بازگشت این ژنرال آمریکایی یک اقدام بسیار عاقلانه بوده است. هر چند این امر به این معنا نیست که اقدام نظامی در اوکراین نزدیک است، اما بازگشت ژنرال بریدلاو، این فرصت را برای او فراهم می کند که با همکاران خود و شرکای ما درخصوص ارائه مشاوره های بهتر به مقامات ارشد، رایزنی کند.

ژنرال بریدلاو علاوه بر اینکه فرمانده ارشد نیروهای ناتو در اروپا است، فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا نیز است. وی قرار بود طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در جلسات کنگره درباره بودجه حاضر شود.

در روزهای گذشته "باراک اوباما" رئیس جمهور و "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، در گفتگو با همتایان روس خود خواستار بازگشت نیورهای روسی از مرزهای این کشور با اوکراین شده اند.

کد خبر 2262896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha