۱۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۳۲

مدودف به کریمه رفت/ آمادگی روسیه برای فسخ توافقنامه با اوکراین

مدودف به کریمه رفت/ آمادگی روسیه برای فسخ توافقنامه با اوکراین

سفر مدودف به کریمه، آمادگی روسیه برای فسخ توافقنامه با اوکراین درباره استقرار ناوگان دریای سیاه روسیه و نامزدی رهبر اقلیت یهودی اوکراین در انتخابات از جمله خبرهای مرتبط با اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایتارتاس با اشاره به راهپیمایی ساکنان شهر خارکوف اوکراین برای خودمختاری مناطق جنوب و جنوب شرق این کشور گزارش داد که تظاهرات کنندگان تاکید کردند تندروهای اوکراینی که در حال حاضر قدرت را در در پایتخت به دست گرفته‌ اند، حق تعیین سرنوشت این مناطق را ندارند.

تظاهرات کنندگان همچنین خواستار اتحاد گروه‌های موجود در جنوب شرق اوکراین و تشکیل شورای هماهنگی و یک جبهه یکپارچه برای مقابله با کودتاچیان شدند.

به نوشته ریانوستی، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در نشست مرکز ملی امور دفاع دولت روسیه از بررسی طرح روسیه برای تضمین امنیت شبه جزیره کریمه در نشست فوق‌ العاده ای در چهارم آوریل خبر داد.

همچنین رسانه های روسی از نامزدی "وادیم رابینویچ" تاجر مشهور و رهبر اقلیت یهودی اوکراین در انتخابات ریاست‌ جمهوری این کشور خبر دادند.

همچنین رافائل کورئا رئیس جمهوری اکوادور در اظهاراتی در شهر تومباکو در شرق پایتخت با اشاره به رای ممتنع کشورش در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که اکوادور دولت کنونی اوکراین را که حاصل کودتا و خیانت سیاسی است، به رسمیت نمی شناسد.

۱۰۰ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند و ۱۱ کشور نیز با آن مخالفت کردند. ۵۸ کشور نیز در این رای گیری غایب بودند.

مجمع عمومی سازمان ملل پنجشنبه گذشته با تصویب قطعنامه ای بر یکپارچگی سرزمین اوکراین تاکید و اعلام کرد که همه پرسی برگزار شده برای الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه غیرقانونی است.

خبر دیگر اینکه دیمیتری مدودف در سفر به کریمه در راس یک هیئت از وزرا و معاونان وزرای روسیه وارد شهرسیمفروپل در کریمه شده و به بررسی موضوعات اجتماعی و توسعه اقتصادی در شبه جزیره کریمه می پردازد که به تازگی به فدراسیون روسیه ملحق شده است.

رسانه های روسی همچنین آمادگی دومای دولتی روسیه را برای فسخ توافقنامه با طرف اوکراینی درباره استقرار ناوگان دریای سیاه روسیه در این کشور را تیتر کردند.

کد خبر 2263049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha