۱۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۳۹

احدی به مهر خبر داد:

جشنواره "چومچه خاتون" در شهرستان کوثر برگزار می‌شود

جشنواره "چومچه خاتون" در شهرستان کوثر برگزار می‌شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی استان اردبیل از برگزاری جشنواره "چومچه خاتون" در شهرستان کوثر طی ماه های آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا احدی ظهر چهارشنبه در حاشیه ساماندهی برنامه‌های جشنواره بازی‌های بومی محلی ویژه روز طبیعت در گفتگو با خبرنگار مهر،تصریح کرد: این جشنواره همه ساله مطابق با رسمی دیرینه در شهرستان کوثر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری جشنواره اردیبهشت ماه است، اضافه کرد: چومچه خاتون دعای طلب باران است که با آداب و رسوم خاصی برگزار می شود.

به گفته احدی علاوه بر این استان اردبیل امسال میزبان جشنواره ملی اقوام و آیین ها در شهریور ماه خواهد بود.

وی تاکید کرد: مراحل قطعی سازی اجرای این جشنواره روبه اتمام بوده و برنامه ریزی برای اجرا در تابستان امسال آغاز خواهد شد.

رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان اضافه کرد: در حال حاضر جشنواره بازی های بومی محلی در دست اجرا است و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این جشنواره در 600 روستا در سطح استان اجرا می شود و در کنار آن برنامه های آیینی ویژه مناطق نیز به اجرا درمی آید.

احدی تصریح کرد: از جمله برنامه های آیینی جشن های 13 به در است که در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان خلخال و بخش شاهرود اجرا می شود.

به گفته رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان احیای بازی های بومی محلی در کنار برگزاری برنامه های آیینی با هدف ایجاد فضای شاداب و مفرح است.

کد خبر 2263456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha