۱۵ فروردین ۱۳۹۳، ۰:۲۰

کشتی قهرمانی اروپا – فنلاند؛

جدال تنگاتنگ ستارگان روس و آذربايجان براي قهرماني

جدال تنگاتنگ ستارگان روس و آذربايجان براي قهرماني

در روزهاي اول و دوم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان اروپا که از روز سه شنبه در شهر وانتای فنلاند آغاز شده، روس‌ها در دو وزن نخست صاحب مدال طلا شدند و مدعيان گرجستان و آذربایجان هم با كسب دو مدال طلاي ديگر در تعقيب حريف روس خود هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، در وزن 65 کیلوگرم که 20 کشتی گیر حضور داشتند، ماگمود قربان علی یف از روسیه دارنده مدال برنز جهان در دیدار پایانی مقابل سروت کاسکان از ترکیه با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و قهرمان شد. برویسلاو نوواچ کوف از بلغارستان و کنستانتین خابالاشویلی از گرجستان در این وزن صاحب مدال برنز شدند.

در وزن 97 کیلوگرم عبدالسلام گادیسوف قهرمان اروپا از روسیه در دیدار فینال مقابل ختاگ گازیموف دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان جهان از آذربایجان با نتیجه 5 بر یک به برتری دست یافت و قهرمان شد. در این وزن ایوان یانکوفسکی از بلاروس و نیکولای سبان از مولداوی مشترکا سوم شدند. در این وزن نیز 20 کشتی گیر حضور داشتند.

شکست پاولو اولینیک از اوکراین در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر صفر مقابل ختاگ گازیموف، پیروزی اولینیک مقابل ادگار ینوکیان کشتی گیر مطرح ارمنستانی در مرحله یک چهارم نهایی، شکست یلدریم از ترکیه مقابل الیف از بلغارستان و داتو کراشویلی از گرجستان برابر ویلیام هارت از آلمان از نتایج مهم روز نخست این رقابت ها بود.

در روز نخست این مسابقات ماریا استادنیک از آذربایجان در وزن 48 کیلوگرم و والری کابلولا از روسیه در وزن 58 کیلوگرم در رشته زنان به مقام قهرمانی رسیدند.

در روز دوم اين رقابتها نيز نوبت به کشتی گیران گرجستان و آذربایجان رسیدتا با كسب دو مدال طلا به تعقيب مدعيان روس براي رسيدن به قهرماني ادامه دهند.

بر اين اساس، در وزن 57 کیلوگرم ولادمیر خنچیگاشویلی دارنده مدال نقره المپیک از گرجستان در دیدار فینال مقابل گنادی تولبیا با نتیجه 5 بر یک به برتری دست یافت و قهرمان شد. در این وزن گاریک بارسیغیان از ارمنستان و زوهیر ایل آراگ از فرانسه مشترکا سوم شدند.

در این وزن 15 کشتی گیر حضور داشتد که شکست سزار اکگول از ترکیه مقابل رستم آمپار از روسیه و آندریف از بلاروس مقابل داکوف از رومانی در مرحله یک چهارم نهایی، پیروزی بارسیغیان از ارمنستان در مرحله شانس مجدد مقابل گابیل علی اف از آذربایجان، و شکست رستم آمپار از روسیه مقابل ولادمیر خنچیگاشویلی و ایل آراگ از فرانسه در مرحله نیمه نهایی و دیدار رده بندی از حوادث مهم این وزن بود.

در وزن 61 کیلوگرم علی حاجی یف از آذربایجان در دیدار پایانی با نتیجه 12 بر 5 بخان گوی گریف از روسیه قهرمان جهان را شکست داد و قهرمان شد. آندری پرپیلیتا از مولداوی و واسیلی شوپتار از اوکراین در این وزن مشترکا سوم شدند.

در وزن دوم نیز 15 کشتی گیر وزن کشی کردند که پیروزی علی یف از آذربایجان مقابل لومتادزه از گرجستان و شوپتار از اوکراین برابر آکتاس از ترکیه در مرحله یک چهارم نهایی و الکساندر سومی سورو از آلمان برابر لومتادزه در مرحله شانس مجدد از نتایج مهم رقابت های این وزن بود.

همچنین در روز دوم و در رقابتهای زنان، یوهانا ماتسون از سوئد در وزن 60 کیلوگرم و ماریا گارووا از روسیه در وزن 53 کیلوگرم قهرمان شدند.

رقابت های کشتی قهرمانی اروپا تا روز 17 فروردین ماه در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان برگزار می شود.

کد خبر 2263741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha