۱۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲

تزارها به دنبال جبران ناكامي؛

روسها همچنان مقهور قهرماني آزادكاران ايران در جام جهاني

روسها همچنان مقهور قهرماني آزادكاران ايران در جام جهاني

بعد از قهرماني و هت تريك تيم ملي كشتي آزاد ايران در رقابتهاي جام جهاني 2014 آمريكا، واكنش اهالي كشتي روسيه به شكست در فينال و از دست دادن جام قهرماني ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تيم ملي كشتي آزاد ايران در واپسين روزهاي سال گذشته موفق شد با درخشش خيره كننده اي در رقابتهاي جام جهاني 2014 آمريكا ضمن شكست تيم هاي قدرتمند آمريكا و روسيه،‌جام قهرماني را براي سومين سال پياپي بالاي سر ببرد.

اين در حالي بود كه تيم آمريكا از يك سو به عنوان ميزبان،‌حساب ويژه اي براي كسب قهرماني باز كرده بود و روسها نيز از سويي ديگر بعد از دو سال ناكامي به دنبال غلبه بر ايران و پس گرفتن جام قهرماني بودند.

به هر حال، اين اتفاق رخ نداد و ايران توانست با شكست روسيه در فينال و قهرماني و هت تريك در جام جهاني 2014 آمريكا، جام را در خانه نگه دارد. شكست روسها تا حدي براي آنها سنگين تمام شد كه اهالي كشتي اين كشور همچنان مقهور توان بالاي تيم ايران هستند و به اظهار نظرهاي خود ادامه مي دهند.

در همين راستا مي توان به اظهارات اخير میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه اشاره كرد كه با توجه به كسب نایب قهرمانی در جام جهانی آمریکا اعلام كرده می توانستند در رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد نتیجه بهتری کسب کنند.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر در حال آماده سازی برای المپیک 2016 برزیل هستیم و باید یک تیم قوی را برای این رقابتها آماده کنیم.در مسابقاتی مانند جام جهانی کشتی گیران به دنبال این هستند تا خود را نشان دهند و ما در مرحله انتخاب یک تیم قدرتمند برای المپیک برزیل هستیم.

مامیاشویلی همچنين معتقد است کسب مقام دوم در رقابتهای جام جهانی آمریکا با توجه به حضور تیمهایی نظیر ایران، آمریکا و گرجستان چندان هم بد نیست.

از سويي ديگر ماگومد گوسینوف سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه كه همچنان در بهت شكست برابر ايران است به تازگي اظهار كرده روسها امیدوارند سال آینده قهرمان جام جهانی شوند.

سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه اظهار داشت: امسال به فاصله کوتاهي از جام جهانی، رقابتهای قهرمانی اروپا را پیش رو داشتیم و به همين دليل نتوانستیم با تمام قدرت به لس آنجلس بیاییم.

وی ادامه داد: در دیدار فینال جام جهاني مقابل ایران فقط لبدوف و قاضی ماگموداف در حد انتظار ظاهر شدند و لبدوف نشان داد می توانیم در مسابقات مهمتر نیز به وی اعتماد کنیم. البته ما قصد داشتیم در رقابتهاي قهرمانی اروپا هم از لبدوف استفاده کنیم، اما به دلیل مصدومیت این امر میسر نشد.

گوسینوف تصریح کرد: در جام جهانی 2014 لس آنجلس، تیمهای آمریکا، اوکراین و کشورهای آسیایی با ترکیب اصلی خود به ميدان آمده بودند كه اين مساله كار را براي ما سخت كرده بود.
سرمربي تيم كشتي آزاد روسيه همچنان اظهار اميدواري كرد سال آینده بتوانند جام قهرمانی را به دست آورند.
 

کد خبر 2263825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha