۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳

2 کتاب پلیسی جدید از سیمنون و فردریک دار آماده چاپ می‌شوند

2 کتاب پلیسی جدید از سیمنون و فردریک دار آماده چاپ می‌شوند

2 رمان پلیسی جدید از ژرژ سیمنون و فردریک دار برای انتشار توسط موسسه انتشاراتی جهان کتاب آماده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ژرژ سیمنون و فردریک دار دو نویسنده ادبیات پلیسی هستند که به زبان فرانسوی به تولید اثر پرداخته‌اند. ژرژ سیمنون خالق شخصیت محبوب سربازرس مگره است که مجموعه رمان‌های مربوط به این شخصیت چند سال است که توسط عباس آگاهی به طور مرتب در مجموعه نقاب چاپ می‌شود.

«دلواپسی‌های مگره»، «مگره از خود دفاع می‌کند»، «تردید مگره»، «شکیبایی مگره»، «مگره و سایه پشت پنجره»، «سفر مگره»، «دوست مادام مگره»، «مگره در کافه لیبرتی» و «ناکامی مگره»، «مگره دام می‌گسترد» و «مگره و جسد بی‌سر» عنوان رمان‌های قبلی سیمنون با محوریت شخصیت سربازرس مگره هستند که پیش از این و طی چند سال اخیر با ترجمه آگاهی در قالب مجموعه کتاب‌های پلیسی نقاب به چاپ رسیده‌اند.

کتاب جدیدی که از داستان‌های سربازرس مگره به چاپ خواهد رسید، «مگره و زن بلند بالا» نام دارد که در حال حاضر مجوز چاپ را دریافت کرده و در مسیر چاپ قرار دارد.

اما کتاب پلیسی فرانسوی دیگری که در مسیر چاپ قرار دارد، «مرگی که حرفش را می‌زدی» نام دارد که اثر فردریک دار است. از این نویسنده، تحت عنوان نام‌های مستعارش، نزدیک به 300 اثر به جا مانده است. چندی پیش و در ماه‌های پایانی سال 92، رمان‌ «آسانسور» از فردریک دار با ترجمه عباس آگاهی به عنوان اولین رمانی که از این نویسنده به فارسی ترجمه می‌شود، در مجموعه نقاب منتشر شد و به این ترتیب، دومین رمان دار در مجموعه نقاب تا چندی دیگر چاپ خواهد شد. این کتاب هم مجوز چاپ را اخذ کرده و به زودی به چاپ خواهد رسید.

«مگره و زن بلند بالا» و «مرگی که حرفش را می‌زدی» تا پیش از برپایی نمایشگاه کتاب تهران، منتشر شده و به بازار نشر عرضه خواهند شد.

کد خبر 2264150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha